; ;
Gemt

Forbrugerne er klar til påske: Her er fire marketingtips, der kan øge dit salg

07. marts 2024

Forårets højtid er traditionelt en stor salgsmulighed for netbutikkerne. Vi har bedt en marketingekspert om at komme med gode råd til, hvordan du som netbutik kan få en del af forårsforbruget.

E-handelsanalysen viser år efter år, at påske er en online-højtid, som kun overgås af Black Friday og julen.

Derfor er det også oplagt at tænke det ind i sin marketing. Og det gør mange netbutikker da også, forklarer Filip Rokamp Diedrichsen, som er Head of Customer Success i Heyloyalty, der hjælper netbutikker med at automatisere og personalisere deres marketing.

”Vi kan se en øget indsats i forbindelse med påsken blandt vores kunder. Typisk er den største dag faktisk allerede mandag inden påsken. At sende et nyhedsbrev der gør, at forbrugeren lige præcis har tid nok til at få leveret sin nye skjorte inden påskefrokosten i helligdagene eller at man er heldig og får et bord på familierestauranten. Både antal sendte mails og omsætning stiger allerede fra dagene inden påske.” 

Fire tips til din påske-marketing
Og hvordan kan du indtænke påsken i din marketing, sprøger du?
Det har Filip Rokamp Diedrichsen fire gode råd til.

1: Indsæt produkter, der er relevante for påsken, i dine nyhedsbreve. For at finde dem, er det oplagt at kigge på, hvad I solgte sidste år i forbindelse med påsken.

2: Beløn dine loyale kunder med et påskeæg. Vis dine kunder, at du tænker på dem (og få dem til at tænke på dig). Mulighederne er mange; det kan eksempelvis være en tidsbegrænset rabatkode, men det kan også være et sneakpeak på et nyt produkt.

3: Brug gamification i dine påskemails. Danskerne elsker at spille, og i påsken har de bedre tid end normalt. Derfor er det oplagt at bruge lidt ekstra krudt på din gamification-indsats.

4: Udnyt de mange påskedage til at sende en e-mailserie, hvor du bruger de tre ovenstående tips. På den måde kan du tage dine respondenter med på en rejse og giv dem en oplevelse, der knytter dem tættere på dig som brand.

Få uddybet Filip Rokamp Diedrichsens tips via dette link

 

Log ind og hent hele E-handelsanalysen 2023

 

 

Kontakt

Digital Handel

Carsten Rose Lundberg

Fagchef for digital handel
Medarbejderprofil