E-handel - informationsforpligtelser
Når du handler med forbrugere på nettet, er der en masse oplysninger, som du skal give forbrugerne inden forbrugernes køb. Denne guide gennemgår de vigtigste oplysningskrav, og hvad konsekvensen er, hvis ikke du får givet oplysningerne rigtigt. Der er tale om oplysninger, der typisk gives i handelsbetingelserne.
Oplysningskrav
Forbrugeraftalelovens § 8
Den samlede oversigt over de oplysninger, du skal give forbrugerne, kan du finde i forbrugeraftalelovens § 8, stk. 1, der indeholder op til 22 forskellige oplysningsforpligtelser alt efter, hvad du sælger.
De vigtigste oplysninger er:
Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Andre relaterede guides i temaet
E-handel: Hvem har ansvaret, hvis pakken bliver væk?
Det sker desværre, at pakker bliver væk. Det kan ske på vej fra dig til din kunde eller fra din kunde retur til dig. I denne guide kan du finde oplysninger om, hvem der har ansvaret for pakken, hvis den bliver væk.
E-handel – særlige krav til din hjemmeside
Når du har en hjemmeside, er der nogle elementer, der altid skal være til stede på hjemmesiden. Det kan du læse mere om i denne guide.
Fortrydelsesretten ved fjernsalg – hvordan fungerer den i praksis?
I denne guide kan du læse om fortrydelsesretten for både varer og tjenesteydelser, hvor aftalen er indgået som fjernsalg.