Politik og analyser

Forbrugerpolitik

Gode forbrugerforhold giver tilfredse kunder og er nøglen til succes og vækst. Dansk Erhverv er den centrale erhvervsorganisation på forbrugerområdet. Vi rådgiver om forbrugerjura og arbejder politisk på alle niveauer for en forbrugerpolitik, der fungerer for både virksomheder og forbrugere.

Politisk område

Vi arbejder for danske virksomheder og deres kunder

Forbrugerpolitikken skal sikre gode rammevilkår
Danske virksomheder lever af tilfredse kunder, der har tillid til dem og kommer igen. Virksomheder og forbrugere har derfor samme interesse i gode forbrugerforhold. Dansk Erhverv arbejder i både Danmark og EU for en forbrugerpolitik, der giver din virksomhed de bedst mulige rammevilkår for at imødekomme forbrugernes ønsker og forventninger.

Forbrugerpolitikken skal fungere i en digital og global verden
Digitaliseringen og globaliseringen har forandret markedet fundamentalt. Danske forbrugere kan handle online i hele verden, og danske virksomheders nærmeste konkurrent kan befinde sig på den anden side af jorden.

Dansk Erhverv arbejder for fair og lige konkurrencevilkår i en global verden og for en forbrugerpolitik, der tager afsæt i den moderne, grænseløse, mobile og oplyste forbruger.

Den Digitale Forbruger 2.0

0.pdf

Download

E-handlen anno 2017 - forbrugertrends og tendenser

pdf

Download

Udviklingen i forbruget – fra overlevelse til oplevelse

pdf

Download

På agendaen lige nu

Tweets fra Lone Rasmussen

Kontakt

Vil du vide mere om forbrugerpolitik?

Sidste nyt fra Dansk Erhverv i din indbakke

Tilmeld dig nyhedsbrevet Handel

Få seneste nyt på handelsområdet

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.