Gemt

Ny guide om prisfejl ved salg af varer på nettet

23. juni 2022

I Dansk Erhverv får vi ofte henvendelser fra medlemmer, der ved en fejl er kommet til at oplyse en forkert pris for en vare i deres webshop. Det skyldes typisk tastefejl, hvor f.eks. 2.450 kr. er blevet til 245 kr. Prisfejl kan i værste fald udløse hundredvis af ordrer fra forbrugere over en nat.

Medlemmerne spørger typisk

  • om de har pligt til at sælge varerne til den forkerte pris,
  • hvordan de beviser, at forbrugeren vidste eller burde vide, at der var tale om en prisfejl,
  • hvordan de skal gribe klagerne an, og
  • om de kan gøre noget for at undgå at komme til at hænge på prisfejl i fremtiden.

Vi har derfor lavet en guide til dig, så du bliver klædt på til at håndtere klager over prisfejl, og vurdere om du kan afvise forbrugerens krav på at købe varen til den alt for lave pris.

Guiden indeholder links til Forbrugerklagenævnets- og Forbrugerombudsmandens praksis.

Har du behov for at vende en konkret sag, er du velkommen til at kontakte Dansk Erhvervs jurister.

Log ind og hent guiden

 

 

 

Kontakt

Digital Handel

Tina Morell

Chefkonsulent