{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[0].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[0].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Dansk Erhverv | CSR - 23. juni 2022
Den sociale taksonomi udspring af den grønne taksonomi fra 2020 og vedrører økonomiske aktiviteter, der bidrager væsentligt til sociale mål i med hensyn til, hvad der er bæredygtigt fra et socialt perspektiv, og hvad der ikke er. EU-Kommissionen rapporten for Social Taksonomi i februar 2022.
Den sociale taksonomi rummer tre overordnede sociale mål, der indeholder specifikke delmål designet til virksomhedernes interessentgrupper; medarbejdere, kunder og lokalsamfund.
Mål 1: Medarbejdere
Fremme af lighed og menneskerettigheder i hele værdikæden gennem ligeløn, social beskyttelse m.v. Herudover at fremme ligestilling på arbejdspladsen, og med reference til due diligence at garantere medarbejderes menneskerettigheder i hele værdikæden.
Mål 2: Bæredygtige, sikre og bevidste slutforbrugere
Der er fastsat delmål for databeskyttelse og cybersikkerhed for brugere samt delmål for klar og ansvarlig markedsførings- og kommunikationspraksis. I tillæg hertil delmål om, at virksomheder skal designe bæredygtigt med mere holdbart design og materiale samt sikre, at produkter kan repareres.
Mål 3: Bæredygtige og inkluderende fællesskaber
Der er fastsat delmål om basal infrastruktur for at styrke transport, telekommunikation (herunder internet), finansielle tjenester og elektricitet. Desuden delmål om gode arbejdsmiljøer – også med henblik på digital omstilling.