{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Dansk Erhverv | Erhvervsjura - 3. maj 2022
Af Martin Jørgensen, Chefkonsulent, Dansk Erhverv
Omstilling til mere klimavenlige og mindre miljøbelastende produktioner fylder i samfundsdebatten, og mange virksomheder arbejder seriøst med at nedbringe deres klimaaftryk for at bidrage til den grønne omstilling.
Det er vigtigt, at de indsatser virksomhederne har iværksat, som led i den grønne omstilling kommunikeres effektivt til kunderne, så kunderne gennem deres valg af produkter og services også medvirker til, udviklingen generelt går i retning af et mindre klima- og miljøbelastende forbrug.
Grænserne mellem korrekt og vildledende informationen om produkters fortrin, når det kommer til klima og/eller miljøpåvirkning, er en vanskelig balancegang. Det er derfor nemt at komme til at vildlede (“greenwashe”).
Greenwashing forekommer oftest fordi de påstande, der anvendes i virksomhedens markedsføring, ikke kan underbygges af tilstrækkelig dokumentation fx i form af livscyklusanalyser, der viser produktets belastning af miljøet gennem hele produktets levetid.
Den 24. maj kl. 09.00 afholder Dansk Erhverv derfor konferencen “Holder de grønne budskaber vand?” , hvor der sættes fokus på, hvordan virksomheder korrekt, troværdigt og klogt kan markedsføre virksomhedens indsatser inden for bæredygtighed, klima og miljø.
Læs mere her og tilmeld dig: