{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
20. november 2023
Danskernes foretrukne medie til tilbudssøgning er fortsat de husstandsomdelte tilbudsaviser
Dansk Erhverv har i en analyse fra 2023 spurgt danskerne til deres foretrukne medier til tilbudssøgning, og her svarer 36 pct., at de bruger de husstandsomdelte tilbudsaviser, som dermed også indtager en førsteplads foran tilbudsavisportaler på nettet, som 34 pct. af danskerne bruger.
Desuden svarer 80 pct. af danskerne, der i dag modtager reklamer, at de sætter pris på dem og ikke vil undvære dem. For danskerne over 40 år, der modtager reklamer, gælder det, at 88 pct. sætter pris på reklamerne. Der er altså dermed en høj tilfredshed med reklamerne blandt den gruppe danskere, der ikke har tilmeldt sig Nej tak-ordningen i dag. Ligeledes fortæller det os, at Nej tak-ordningen virker. For langt størstedelen af den del af danskerne, der ikke ønsker at modtage reklamerne, er allerede tilmeldt Nej tak-ordningen.
”Der findes allerede i dag en velfungerende ordning, der sikrer, at de som ikke vil modtage reklamer, nemt kan framelde sig dem. Der er ikke brug for at ændre i den ordning, når både danskerne og virksomhederne fortsat er glade for tilbudsaviserne som henholdsvis tilbudssøgnings- og markedsføringsværktøj.
”Desuden tror vi i Dansk Erhverv på, at regulering i form af en Ja tak-ordning er unødvendig, da udviklingen hen mod færre trykte reklamer vil ske helt af sig selv. Alene fra 2010 til 2019 blev mængden af reklametryksager modtaget i de danske husstande halveret. Det er dels sket gennem en reduktion i antallet af tryksager, men også en reduktion i frekvensen af udsendelser samt i antallet af sider i den enkelte tryksag. Med tiden vil markedet fortsætte med at regulere sig selv mod en digital omstilling, men i et tempo, hvor både forbrugere og virksomheder kan følge med” siger Stine Sjølund Blok, chefkonsulent i Dansk Erhverv.
Når priserne stiger, søger danskerne mod tilbudsaviserne
I forbindelse med sidste års massive prisstigninger spurgte vi også danskerne ind til deres brug af de husstandsomdelte tilbudsaviser. Her angav knap en fjerdedel af de danskere, der ellers er tilmeldt nej tak- ordningen, og derfor ikke modtager reklamer, at de brugte tilbudsaviserne mere, som følge af prisstigningerne.
Det viser med al tydelighed, at der fortsat er et behov for de fysiske tilbudsaviser blandt de danske forbrugere, endda også på tværs af de klassiske forbrugersegmenter, når økonomien presses.
”Dansk Erhverv bakker op om regeringens beslutning om at bevare nej tak-ordningen. Det giver ganske enkelt ikke mening, at man politisk vil forhindre virksomhederne i at benytte en effektiv markedsføringskanal, som samtidig møder et behov hos en stor del af forbrugerne. Hverken nu eller i fremtiden,” siger Stine Sjølund Blok.