Gemt

Ny kampagne for detailhandelsuddannelsen på gaden og i biografen

06. februar 2024

Brandingkampagnen for detailhandelsuddannelsen bliver i de kommende uger tydeligere i hverdagen, hvor plakater vil pryde på landets bus -og togstationer og ny reklamefilm kan ses i biografen.

I februar iværksættes en ny periode af den fælles brandingkampagne for detailhandelsuddannelsen. Det sker op til, at elever i 9. og 10. klasse skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse de vil starte på efter sommerferien.

Kampagnen vil få et ekstra tryk på online annoncering på de sociale medier, mens kampagnen i uge 7 og 8 vil være fysisk i gadebilledet på reklamestandere på landets togstationer og busstoppesteder. Samtidig indtager et 30 sekunder langt reklamespot biograferne i de største danske byer fra uge 6 til og med uge 9.

Det forventes, at reklamerne på bus -og togstationer vil blive eksponeret for en million personer, og ca. 430.000 personer vil se biografreklamen.

I kampagnen sættes der fokus på budskabet om det fede sociale miljø i butikkerne, vise branchens mange karrieremuligheder og fortælle om fordelene ved at have en hverdag i virkeligheden.

Kontakt

Arbejdsmarked, uddannelse og forskning

Tilde Sørensen

Uddannelseskonsulent