Salg til forbrugere
Forbrugere er generelt beskyttet af en masse regelsæt, som du bør kende. Under dette tema vil du kunne finde nyttige oplysninger om for eksempel reklamationsregler.
Guides i temaet
Oplysningsforpligtelser ved salg til forbrugere
Når du sælger til forbrugere, er der nogle oplysninger, som du altid skal give til forbrugerne, inden handlen afsluttes. Det drejer sig blandt andet om pris og de væsentligste egenskaber ved produktet.
Købelovens reklamationsregler
I denne guide kan du læse om den 2-årige reklamationsfrist, hvornår noget er en mangel, og hvilke rettigheder henholdsvis du og din kunde har, hvis det viser sig, at varen eller tjenesten lider af en mangel.
Forbrugerklagesystemet
De danske forbrugere har en række nævn, som de kan klage til, hvis det ikke lykkes at blive enige med den erhvervsdrivende. I denne guide fokuseres der på sagsbehandlingen i Forbrugerklagenævnet, hvor du kan læse mere om, hvordan det fungerer og hvad du skal være opmærksom på som erhvervsdrivende.
Betalinger i fysisk handel – regler og råd
På denne side bliver du klogere på de vigtigste regler om betalingsmidler - det gælder både danske sedler og mønter, udenlandsk valuta, betalingskort, kontantpligt og kontantforbud.