Processen fra A til Z

Hvad sker hvornår?

August 2022 - februar 2023 

  • Virksomheder indstilles til E-handelsprisen i en eller flere af de 12 kategorier
  • Indstillingsmuligheden lukker torsdag den 19. januar 2023 kl. 23.59
  • Indstillingsudvalget mødes første gang den 26. januar 2023
  • Udvalgene gennemgår og drøfter alle de indstillede virksomheder
  • Der udvælges maks. 20 virksomheder i hver kategori, der går videre fra 1. runde
  • De dygtige Top20 virksomheder i hver kategori bliver kontaktet fra d. 30. januar til d. 10. februar
  • Virksomhederne bliver bedt om at bekræfte ønsket om deltagelse i konkurrencen
  • Virksomhederne bliver bedt om at udfylde og indsende en "two-pager" med begrundelse for, hvorfor netop de skal vinde E-handelsprisen

Marts 2023

  • Top20 virksomhederne indsender deres two-pager senest den 5. marts 2023
  • Indstillingsudvalgsmedlemmer gennemlæser "two-pagers" hjemmfra
  • D. 23. marts 2023 mødes og gennemgår Indstillingsudvalget indsendte "two-pagers"
  • Samme dag udvælger Indstillingsudvalget Top5 virksomheder indenfor hver kategori
  • Top5 finalisterne i hver kategori bliver kontaktet umiddelbart efter mødet d. 23. marts 2023 og får overbragt den gode nyhed samtidig med at de offentliggøres på hjemmesiden
  • Et juridisk tjek af de 5 finalister i hver kategori påbegyndes

Maj 2023

  • De 5 finalister i hver kategori præsenterer deres case til Jurydagen den 3. maj 2023
  • Jurygruppen finder vinderne inden for E-handelsprisens 12 kategorier
  • Juryformændene finder vinderen af E-handelsprisen Guld
  • Den store fest og prisoverrækkelse afholdes den 25. maj 2023 til et kæmpe Awardshow i THE HANGAR - Clarion Hotel@ Copenhagen Airport


Tilmelding og udvælgelse
Alle virksomheder, som er online i Danmark, kan lade sig indstille til en E-handelspris og være med i konkurrencen. Kunder, ambassadører og medarbejdere kan indstille en eller flere virksomheder, blot dette gøres senest torsdag den 19. januar 2023. Det gør ingen forskel i bedømmelsen, om en virksomhed har tilmeldt sig selv eller er blevet indstillet af en fan. Det er ligeledes ikke et krav, at den indstillede virksomheden er medlem af Dansk Erhverv. 

Indstillingsudvalg
E-handelsprisen har et Indstillingsudvalg, som har solid erfaring inden for e-handel. Udvalget består i år af 84 personer. Indstillingsudvalget gennemgår og udvælger de indstillede virksomheder og e-handlere. En proces der foregår i ovenstående 3 perioder. Udvalgsmedlemmerne optræder alle kollektivt, og er uafhængige af særinteresser. Der lægges igennem hele processen særlig vægt på inhabilitetet i de enkelte udvalg. Indstillingsudvalget behandler desuden alle oplysninger 100% fortroligt.

Hvem finder den endelige vinder?
Den endelige bedømmelse foretages af Juryen. Udvælgelsen af vinderne sker på baggrund af det input som de nominerede har indsendt samt den præsentation, som virksomhederne giver til Juryen på jurydagen. Til sidst finder Juryformændene vinderen af E-handelsprisen Guld. 

Finalisterne bliver tjekket juridisk og eventuelle anmærkninger deles direkte med finalist samt jury.

Indstillingsudvalget og Juryen optræder alle kollektivt, og er uafhængige af særinteresser.
Der lægges igennem hele processen særlig vægt på inhabilitetet i de enkelte udvalg. 

Konkurrencedeltagerne skal have base i Danmark
E-handelsprisen er en prisoverrækkelse, der hædrer danske e-handelsvirksomheder. Dansk Erhverv varetager danske e-handelsvirksomheders interesser, og derfor er det også udelukkende danske e-handelsvirksomheder, der kåres som vindere af de forskellige kategorier til E-handelsprisen.

Som deltager i konkurrencen, er det således et krav, at den enkelte virksomhed har en væsentlig tilknytning til det danske marked og driver den væsentligste del fra Danmark. Virksomheden skal opfylde minimum et af følgende kriterier:

  • Hovedkontor i Danmark
  • Dansk cvr.nr.
  • Drive væsentlig e-handel fra Danmark

E-handelsprisens indstillingsudvalg og jury vil til enhver tid afgøre, om man er berettiget til at indgå i konkurrencen ved en individuel bedømmelse.

 

Kontakt

Kursus og Event

Pernille Trieb

Event- og partnermanager
Kursus og Event

Magnus Glenn Hansen

Event- og partnermanager