; ;
Gemt

Ny veterinærbekendtgørelse implementeret pr. 6. februar 2019

Den nye veterinærbekendtgørelse indeholder bl.a. en lempelse af kravet til registerkravet for 1. modtagelager.

Nyhed

DANSK ERHVERV | FØDEVARER - D. 30. APRIL 2019

Som varslet tidligere blev der i februar implementeret en ny veterinærbekendtgørelse, der lemper registerkravet til 1. modtagelager. Fremover er der ingen krav til, om det er et fysisk eller elektronisk register, om det er i listeform eller en mappe med følgesedler og der skal registreres færre oplysninger.

Krævede oplysninger med den nye bekendtgørelse:

  1. En reference efter eget valg, der entydigt identificerer den pågældende sending, f.eks. ordrenummer.
  2. Modtagedatoen.
  3. Produktkategori.
  4. Afsenderland.

Det forventes stadig at kravet om register bortfalder fuldstændigt med implementering af den nye veterinærforordning der er under udarbejdelse i EU og forventes i december 2019.

Læs den nyeste veterinærbekendtgørelse.