{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
21. december 2020
Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv, er ikke i tvivl. Der er aldrig før blevet langet så mange pakker over de digitale diske, som i den seneste måned.
”Jeg synes efterhånden, at jeg har set en del, men det, vi i øjeblikket er vidne til, slår alt. Lige siden den rekordstore Black Week har der været et enormt tryk på e-handlen, og efter de nye restriktioner blev indført, er trykket bare øget yderligere.”
Samme melding kommer fra netbutikkerne selv. I en ny analyse fra Dansk Erhverv siger godt 8 ud af 10 netbutikker, at julesalget lever op til forventningerne.
Og de har ellers været høje; 27 % af netbutikkerne forventede, at salget ville vokse med mindst 50 % i forhold til 2019, hver tiende regnede med en stigning på 100 % og 12 % forventede, at det ville eksplodere med mindst 150 % vækst.
”Trods det, så tror jeg stadig, at mange ville svare, at forventningerne bliver slået, hvis det havde været en svarmulighed. Jeg har talt med mange, der siger, at de ikke i deres vildeste fantasi havde regnet med, at salget ville blive så stort. Det har for mange været Black Friday-tilstande hver dag i en måned nu,” uddyber Niels Ralund.
Han pointerer, at den digitale julehandel også ville have vokset under normale omstændigheder, men på grund af coronakrisen har den fået et ekstra nøk eller ti.
”Og så er der ingen tvivl om, at den stigende smittekurve og de nyeste restriktioner har fået endnu flere forbrugere til at klare julegaveindkøbene online. Vi er ellers nået ind den normalt stille periode for julehandel online, men mange netbutikker oplevede, at kunderne begyndte at strømme ind, så snart nedlukningen af storcentrene kom.”
Den udvikling bekræftes i analysen, hvor man tydeligt kan se, at den digitale julehandel har fået et ekstra skud i disse dage.
Logistikvirksomhederne kører med fuld kapacitet
Danskernes voldsomme e-handel lægger selvfølgelig pres på logistikvirksomhederne, der som følge af coronakrisen og især Black Week allerede drøner af sted med markant flere pakker end normalt.
”Leverandørerne knokler en vis legemsdels ud af bukserne og leverer en kæmpe indsats. Men vi må nok se i øjnene, at enkelte pakker ikke når at lande under træet. Det er drønærgerligt, men forventeligt, og forhåbentlig vil forbrugerne også udvise forståelse for, at det er helt ekstraordinære tider, ” siger Niels Ralund og slutter med en omgang ros til branchen, der her midt i travlheden også har hyret personale fra coronaramte brancher.
”Selvom enkelte pakker ikke når frem, så vil jeg bare sige, at alle – lige fra netbutikker til leverandører og de ansatte i pakkeudleveringstederne – har leveret en fuldstændig vanvittig præstation under helt ekstraordinære forhold. Dansk e-handel har virkelig vist sit værd, og det vil jeg gerne kvittere for.”
Markedsføring i forhold til sidste år