{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
07. december 2020
Finansloven for 2021 indeholder en cykelpulje på 520 millioner kroner, som skal fremme grøn mobilitet og gøre det mere oplagt for borgere at vælge cyklen frem for andre transportformer.
Elcykler bliver stadig mere udbredte og øger den radius, hvor det rent praktisk kan lade sig gøre at pendle til arbejde på cykel. Samtidig har de sundhedsmæssige gevinster ved en daglig cykeltur ifølge den seneste forskning vist sig endnu større, end vi hidtil har troet. Endvidere har projekter som supercykelstier længe været kendt som noget af den bedst forrentede infrastruktur, vi kan bygge. Endelig er de midler, der skal til for at etablere et godt netværk af cykelstier, langt mindre end det, der skal til for at udbygge tog- eller letbaner, motorveje eller metro.
Adgang til mere sammenhængende net af cykelstier
Det er derfor sund fornuft at give de bedst mulige betingelser for at få befolkningen op på jern- eller elhesten. Dansk Erhverv ser dog også frem til forårets forhandlinger om en samlet infrastrukturplan for Danmark og udelukker ikke, at yderligere investeringer i cykelinfrastruktur kan komme på tale her.
Konkret afsættes 30 millioner kr. i 2021 og 170 millioner kr. årligt i 2022-2023 til anlæg af cykelstier langs statsvejene. Det skal understøtte, at borgerne får adgang til et mere sammenhængende net af cykelstier og derved bedre muligheder for at vælge cyklen frem for andre transportformer.
Endvidere afsættes der 150 millioner kr. i 2021 til en pulje målrettet kommunale cykelprojekter. Der forudsættes kommunal medfinansiering på 50 procent af anlægsudgiften. Det kommunale bidrag vil skulle prioriteres inden for kommunernes anlægsramme. Der afsættes i alt 180 millioner kr. i 2021 og 170 millioner kr. årligt i 2022-2023 til cyklisme.