{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
16. juni 2020
Hvis du sælger til forbrugere via en hjemmeside, er du forpligtet til at give forbrugerne en række oplysninger, inden de afslutter købet. Hvis du ikke får givet oplysningerne eller får givet dem forkert, kan det have store konsekvenser for dig.
Især oplysninger om fortrydelsesretten er vigtige
Du skal sørge for, at du oplyser forbrugerne om, hvorvidt de har fortrydelsesret på det konkrete køb, og hvilke tidsfrister, betingelser og procedurer, der gælder, når forbrugerne vil benytte sig af fortrydelsesretten. Derudover er det meget vigtigt, at du også oplyser forbrugerne om den standardfortrydelsesformular, der er som bilag 3 til forbrugeraftaleloven.
Se forbrugeraftaleloven her: Lov om forbrugeraftaler.
Det er også vigtigt, at du skriver, at kunderne kan komme til at hæfte for eventuelle skader på varerne, hvis de tager dem i brug og så efterfølgende fortryder købet. Hvis du ikke har skrevet det klart og tydeligt, risikerer du at komme til at betale for en eventuel værdiforringelse af produktet.
Du skal også sende oplysningerne til forbrugerne
Forbrugerne skal have oplysningerne, inden de indgår aftalen med dig, og dernæst skal du sende dem til forbrugerne på et varigt medium – for eksempel en mail – når købet er gennemført. Det er vigtigt, at du også sender standardfortrydelsesformularen med ud til dem. Det er ikke nok, at du linker til den eller skriver, hvor den kan findes.
Forbrugerne kan få op til 12 måneders fortrydelsesret
Fortrydelsesretten begynder først at løbe fra det tidspunkt, hvor forbrugerne har fået alle de korrekte oplysninger på et varigt medium. Dog udløber fortrydelsesfristen dog senest 12 måneder efter de oprindelige 14 dage. Det betyder i praksis, at forbrugerne kan opnå 12 måneders fortrydelsesret, hvis du ikke får givet de korrekte oplysninger på den rigtige måde.
Er du medlem af Dansk Erhverv, kan du altid kontakte vores erhvervsjurister, hvis du har spørgsmål til dine handelsbetingelser. Vi har også skabeloner til handelsbetingelser, hvis du har brug for det.