{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
16. august 2021
Mesdames et messieurs! En spritny e-eksportguide er landet, og denne gang får du tips til at sælge på det sjette største online marked i verden; Frankrig. Omtrent 33,8 millioner franske forbrugere handler på nettet, og i 2020 blev der købt online varer for svimlende 115,2 milliarder kroner.
Hent guiden
Lyder det som en e-kage, du godt kunne tænke at få en bid af? Så er der lige et par ting, som er vigtige at have styr på først.
Det er for eksempel smart at overveje, om det er på tide at finpudse franskkundskaberne fra gymnasiet – ifølge guiden foretrækker franske forbrugere nemlig at handle hos en webshop, der kommunikerer på fransk. En fransksproget netbutik og kundeservice er derfor en nødvendighed. Ligeledes er kendskab til fransk høflighedskultur også et must.
Herudover vægter franske forbrugere leveringsgebyr som et væsentligt kriterie, mens uforudsete leveringsomkostninger er en af hovedårsagerne til, at kunder forlader en netbutik. Hvad angår retur, værdsætter franske kunder en returperiode på minimum 30 dage – noget, som også vurderes at være essentielt, hvis du vil opnå succes med din netbutik i Frankrig.
”Det franske marked er kæmpestort – over halvdelen af landets 67 millioner indbyggere handler på nettet. Denne guide klæder danske e-handlere på til at få succes hos franske forbrugere – samt være konkurrencedygtig på et vanskeligt marked bestående af franske såvel som udenlandske netbutikker,” siger chefkonsulent hos Dansk Erhverv, Carsten Lundberg.
Guiden, som er udarbejdet af Makes You Local i samarbejde med Dansk Erhverv, giver overblik over udfordringer, forventninger, markedspladser, den franske kultur og sprog, juridiske forhold, betalingsmuligheder samt en masse andet.
Guiden er gratis for medlemmer. Log ind for at hente den.