{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
08. februar 2021
”Det er svært at sige Shaping New Tomorrow uden at sige vanvittig vækst,” lød juryens begrundelse blandt andet på, da Shaping New Tomorrow gik hjem med prisen for Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.
Og det har juryen ret i. Shaping New Tomorrow er et relativt ungt brand – det blev skabt i 2015 af Christopher Bak, Kasper Ulrich og Christian Aachman, der havde et mål om at opbygge et internationalt tøjbrand, der forenede klædelighed og komfort. Det er lykkes: virksomheden storhitter på nettet og på strøget i flere og flere byer.
Du skal være bedre i dag end i går
Shaping New Tomorrow sælger meget mere end et par bukser, men der er isæ kendt for bukserne, de kalder The Perfect pants, og det er ikke tilfældigt. Co-founder Kasper Ulrich mener nemlig, at der er god grund til at tænke perfektionistisk, når man vil opnå succes med sin netbutik.
”Vores mindset og DNA om at være bedre i dag, end vi var i går, har vi altid haft. Derfor har vi, siden vi startede virksomheden, haft et mål om at skabe et internationalt anerkendt brand. Og det har altid ligget i kortene at ekspandere vores koncept til nye markeder. Tanken om at kalde vores produkt The Perfect Pants eller The Perfect Shirt er mere et mål og et mindset. For os er der aldrig noget, der hedder det endelige produkt. The Perfect Pants er en uendelig rejse på at perfektionere mandens bukser. Det vil sige, at vi udvikler, justerer og forbedrer hele tiden status quo. Det gør sig gældende i alt, hvad vi gør,” siger han.
Nail it, then scale it
Selvom der altid har været et eksportmål, har Shaping New Tomorrow først og fremmest arbejdet på at sikre en succes i Danmark, som man kan bygge videre på.
”Vi skulle have styr på forretningen i Danmark, før vi åbnede på nye markeder. På den måde reduceres risikoen, fordi vi har et dansk marked, som kan finansiere de udenlandske markeder og samtidig øges chancen for succes på nye markeder, fordi vi har lavet proof of concept i Danmark. Teoretisk lyder det jo meget godt, men realiteten er, at ingen markeder er ens, og det kræver benhårdt arbejde, vilje og en accept af, at man på mange måder starter forfra.”
Det nytter med andre ord ikke at skære hjørner, siger Kasper Ulrich.
”Det er ekstremt vigtigt for os, at vi ekspanderer på en facon og i et tempo, som sikrer, at kunderejsen, servicen, oplevelsen og produktet lever op til vores høje krav til os selv. Derfor tænker vi altid nail it, then scale it.”
Du skal være lige så agil som produkterne
På e-handelsmarkedet er digitale redskaber et must for at holde overblik over forretningen. Shaping New Tomorrow har dog ikke lagt sig fast på nogle specifikke af slagsen, da det er et marked i konstant udvikling.
”Vi forholder os relativt agilt til vores digitale redskaber. Vi er som sådan ikke "gift" med nogle endnu, da redskaberne udvikler sig meget og hurtigt. Vi tæller omkring + 30 digitale redskaber, som vi bruger i dagligdagen, og de alle har deres berettigelse i vores mål om at være datadrevne i vores beslutninger og ligeledes bibeholde overblik,” siger Kasper Ulrich.
Han lægger dog ikke skjul på, at der er ét redskab, som skiller sig ud.
”Vi ville ikke holde den ønskede fremdrift med kun ét værktøj, men skulle jeg vælge ét, ville jeg beholde Shopify – vores online salgskanal.”
Investordilemmaet
Hvis man har store ambitioner for sin netbutik, kan det være nødvendigt at finde investorer, som kan hjælpe med forskellige ressourcer. Men hvad er det, man skal lede efter – og hvad kan give det bedst mulige resultat for ens virksomhed?
”Når man vælger investorer, skal man forholde sig til, hvad der er vigtigt for virksomheden nu og i fremtiden. Jeg vil indledningsvist spørge mig selv og mine eventuelle partnere: Er det en reel samarbejdspartner, vi søger? Skal investoren bidrage med know-how og være en aktiv partner i selskabet, herunder hvilke kompetencer og netværk søges der? Modsat er der også mulighed for, at det udelukkende er en silent investor, der søges? Er der god kemi og samhørighed mellem din/jeres mål og retning sammenholdt med investoren? Hvor stor skal investeringen være, og hvad er planen for deployment af pengene?” siger Kasper Ulrich.
Han tilføjer, at man ikke skal underkende muligheden for at få en kompetent samarbejdspartner.
”Kapital er oftest motivationen, når man leder efter en investor, men kan man samtidig få en stærk forretningspartner, som kan bidrage på andre parametre og den fremtidige vækst, står man stærkere. Jeg vil derfor anbefale, at man tænker sig rigtig godt om, før der blot takkes ja til den investor, som kommer med den største pose penge.”