{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. januar 2021
Opsætning af korrekt transportflow
Der findes utallige muligheder, når det gælder opsætning af transportflow. Hvor mange leverandører skal transporterne deles mellem? Hvilket serviceniveau ønskes der (forskellige transporttyper)? Og hvordan er sammensætningen af forsendelserne i fremtiden? Der er mange typer af optimerin-ger, der er kan arbejdes strategisk med. Tre typiske optimeringer er:
- Pakning og brug af emballage
- Korrekt anvendt transportform
- Sammensætning af transportforløbet
Pakning og brug af emballage
Der er flere ting, der skal tages i betragtning ved valg af emballage og pakning. Det er vigtigt, at emballagen passer til det produkt, der skal sendes. Det ses ofte, at virksomheder anvender stan-dard typer af emballage, og i takt med produktudvikling passer emballagen ikke optimalt til pro-dukterne længere. Det er vigtigt at optimere emballagen og pakningen løbende. F.eks. henholdt prisoplægget nedenfor koster det 38 dkk at sende en pakke på 5 kg i Danmark. En pakke på 5,1 kg koster 44 dkk. Det vil sige, at det vil koste 15,79% mere.
Korrekt anvendt transportform
Landevejstransport i Danmark og Europa for ¼ og ½ paller er konkurrencedygtige sammenlignet med pakker.
Sender I flere pakker per modtager, kan en optimering være at sende det på ¼ palle. Der er forskel fra land til land og zone til zone. Hvis I i gennemsnit sender mere end 4-5 pakker afsted til en modtager, er det ofte billigere at sende det på ¼ palle. Der er flere ting, der skal tages i betragtning; f.eks. om godset kan pakkes forsvarligt på paller og om det er okay med modtager af godset, at det bliver leveret til kantstenen. En fordel er, at forsendelsen bliver håndteret med palleløfter og bevirker ofte færre skader.
Sammensætning af transportforløbet
En optimering af transportflow, som anvendes i virksomheder, der overvejende sender pakker til lande i Europa er, at køre dem som en palleforsendelse til det land, pakkerne skal leveres til, og efterfølgende levere dem med en national pakkeforsendelse. Tidligere ville denne blive sendt som en international pakkeforsendelse.
Her kan I gøre det til jeres fordel, ved et større antal af pakker kan I lave en konsolidering af forsendelsen til en palle med pakker til modtagerlandet. Dette gør, at I selv får optimering af billigere hovedfragt (bilfragt fra Danmark til modtagerland) på pakkerne. Forsendelsen vil så først blive en pakkeforsendelse på den sidste del – slutleveringen.
Du skal logge ind for at hente hele guiden.