{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
16. juni 2021
Regeringen foreslår bl.a., at bykommuner gives mulighed for at oprette nulemissionszoner, hvor veje kun må bruges af køretøjer uden forbrændingsmotorer. Regeringen foreslår også, at miljøzonebyerne København, Frederiksberg, Aarhus, Odense og Aalborg, hvor der i dag gælder skærpede miljøkrav for den tunge trafik, får mulighed for at indføre skærpede miljøzonekrav, så dieselpersonbiler uden partikelfilter ikke må køre i byernes miljøzoner.
Dansk Erhverv er generelt positivt stemt overfor udspillet, men pointerer samtidigt, at det er afgørende, at nulemissionszoner i byerne sker inden for nogle rammer, der fortsat gør det muligt at transportere varer ind og ud af byerne med tunge erhvervskøretøjer.
Dansk Erhverv glæder sig også over, at udspillet støtter op om Lynetteholmsprojektet. Dog mener Dansk Erhverv, at udspillet mangler en mere bindende udmelding om en østlig ringvej (havnetunnel) i København. I Dansk Erhverv er det meget klart, at trængselsudfordringen i hovedstaden kræver, at dette projekt gennemføres som en uundværlig del af at forbedre forholdene i den københavnske trafik.
”En havnetunnel vil gøre Københavns Centrum langt mere fredelig og give muligheder for nye projekter der. Samtidig gør den livet meget lettere for dem, der bare skal igennem byen og videre. Det er en klar win-win,” siger Jesper Højte Stenbæk, der er fagchef for transport og infrastruktur i Dansk Erhverv.
”Vi kan ud fra vores nye analyse på trængslen på vejene se, at problemet er stigende. Det rammer både pendlere, erhvervstransport og erhvervslivet hårdt. Det har stadig større konsekvenser for både vækst, mobilitet og bymiljø i vores hovedstad,” slutter Jesper Højte Stenbæk.
Udspillet kan læses her: Tættere på – Grønne byer og en hovedstad i udvikling. (im.dk)