{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
09. marts 2021
En virksomhed bad Forbrugerombudsmanden vurdere, om de måtte orientere kunder i løbende aftaleforhold om, hvordan kunderne kunne aktivere ydelser, der indgik i kundens abonnement. Orienteringen ville blive sendt samtidig med en varsling af en prisændring i abonnementet. Kunderne havde ikke givet samtykke til at modtage markedsføring fra virksomheden.
Forbrugerombudsmanden vurderede, at orienteringen ikke ville være i strid med markedsføringslovens § 10, stk. 1, (forbuddet mod uanmodet elektronisk markedsføring), uanset om kunderne havde givet samtykke til markedsføring fra virksomheden eller ej, da ydelserne allerede indgik i kundernes abonnement. Orienteringen ville derfor ikke blive sendt med henblik på at få kunderne til at købe tillægsydelser.