{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. september 2021
Det er svært at underdrive, hvor meget en god logistikløsning betyder for en netbutiks succes.
Heldigvis svarer 8 ud 10 netbutikker i Dansk Erhvervs nye logistikanalyse, at de er tilfredse med deres løsning. De mest tilfredse er dem, der har alt in-house - hvilket knap 7 ud af 10 netbutikker har.
Grafik: Er du tilfreds med jeres lager- og logistikløsning?
De primære årsager til at holde det in-house er pris og en vurdering af, at andre ikke kan gøre det bedre.
Prisen er omvendt også den primære grund for dem, der vælger at outsource.
Selvom netbutikkerne er godt tilfredse med logistikken, og knap halvdelen vurderer, at deres løsning giver dem en konkurrencemæssig fordel, så hviler de ikke på laurbærrene.
Hver tredje netbutik mener, at der er stort potentiale for forbedringer, mens 1 ud af 4 vurderer, at de har behov for ekstern rådgivning omkring lager- og logistikløsninger.
Grafik: ” Hvor stort et optimeringspotentiale er der i jeres lager-og fulfillmentfunktion?”
Virksomhedens størrelse har stor betydning for, hvad der udfordrer. Der er dog bred enighed om, at lagerkapacitet eller manglen på samme giver anledning til panderynker. Det samme gør fragtpriserne, men det er især udfordrende for de mindre virksomheder.
Grafik: Hvilke områder vedr. logistikgiver din virksomhed størst udfordring? (Max 3 svar)
Netbutikkernes behov for at forbedre logistikken hænger sandsynligvis sammen med, at de vurderer, at forbrugerne har ganske høje forventninger, og kan man ikke leve op til dem, så risikerer man at miste kunder. Hver fjerde svarer eksempelvis, at det udfordrer dem ”At imødekomme kunders forventninger om hurtig levering og ekspedition.”
For at leve op til kundernes forventninger svarer 6 ud af 10, at de skal have forskellige leveringsmuligheder, mens knap halvdelen vurderer, at de skal tilbyde gratis levering. Lige knap halvdelen vurderer samtidig, at klimavenligt emballage er en forventning hos forbrugerne.
Grafik: Hvilke af følgende logistikservices føler du er vigtige konkurrenceparametre i de kommende 12 måneder? (Max 4 svar)
Hent hele logistikanalysen 2021 ved at logge ind