Gemt

Info om servicebrev vedr. betalingsordninger

Over 13.000 virksomhedsejere har den 12. april 2022 modtaget et servicebrev fra Skattestyrelsen. Dansk Erhverv gennemgår her betydningen for dig, hvis du har modtaget det.

Nyhed

12. april 2022

Skattestyrelsen har i dag sendt breve til 13.326 virksomhedsejere, der har oprettet en betalingsordning på Skattekontoen siden den 15. marts 2022. Til her mindes der om, hvad man som virksomhedsejer skal huske at gøre for ikke at miste sin betalingsordning.

I brevet gør Skattestyrelsen opmærksom på vigtigheden af at overholde:

  • alle betalingsrater i betalingsordningen samt,
  • alle andre betalingsfrister på Skattekontoen, herunder betaling af renter.

Senere i april bliver der ligeledes sendt et lignende brev til de virksomhedsejere, som opretter en betalingsordning fra nu og frem til og med den 15. april 2022. 

Lige nu koster betalingsordningen 0,7 pct. i rente om måneden. Renterne skal betales på betalingsordningens sidste rate. Renterne er ikke fradragsberettigede.

Vigtig information vedr. rentefrie lån
Hvis man har inkluderet et rentefrit lån i sin betalingsordning, som ikke er forfaldet til betaling endnu, så skal man være særligt opmærksom på at overholde betingelser i låneperioden. Hvis man ikke overholder disse betingelser, vil ens betalingsordning blive opsagt, og man skal betale alle de poster tilbage, som betalingsordningen dækker.

Dette er særdeles vigtigt at være opmærksom på, da det ellers kan medføre store økonomiske konsekvenser for ens virksomhed.

Der er mulighed for at læse mere om betalingsordningen her.

Kontakt

Erhvervspolitik & Analyse

Jacob Ravn

Advokat, souschef PA og Skattepolitisk chef
Medarbejderprofil