{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
21. december 2022
Konflikttrappen viser hvordan en konflikt kan udvikle sig, og hvad du som ansat kan gøre for at løse situationen. Kilde: BFA Handel ”Trap ned”
Juletiden forbindes for de fleste med hygge og godt humør. Men for mange er den også forbundet med den stressende julehandel. For de ansatte i detailhandlen udmønter det store antal mere eller mindre julestressede kunder sig nogle gange i ubehagelige situationer.
Allerede inden julehandlen for alvor er gået i gang har butikkerne meldt om et stigende antal ubehagelige episoder for deres ansatte og en generelt hårdere tone ude i butikkerne. Denne ærgerlige tendens skal gerne vendes. BFA Handelspjece om konflikthåndtering, informerer arbejdsgivere, ledere og ansatte i detailhandlen om, hvordan man som ansat bedst kan nedtrappe en anspændt situation med kunden og undgå, at det udvikler sig til en reel konflikt.
Det helt centrale man som ansat i en sådan situation skal vide, er at det ikke handler om at løse selve sagen, da kunden allerede er så følelsesmæssigt involveret, at man i stedet skal fokusere på berolige vedkommende og få dem ud af det følelsesmæssige stadie.
De konkrete redskaber kan læses i guiden "Trap ned" som kan hentes her.