{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
19. december 2022
Det vil altid være en konkret vurdering, hvornår det skal fremgå af et tilbud, at der er tale om en begrænset mængde, men der er nogle ting, du altid skal overveje.
Prisen og omfanget af markedsføringen
To af de elementer, der skal indgå i din vurdering, er prisen og omfanget af din markedsføring af tilbuddet. Jo bedre et tilbud er, desto større må dine forventninger til efterspørgslen også være. Det samme gælder for omfanget af din markedsføring. Jo mere du reklamerer for det, desto større må du forvente at efterspørgslen bliver. Derudover skal du også kigge på, om du tidligere har oplevet, at varen blev meget hurtigt udsolgt, når du havde den på tilbud og om der er tale om en udpræget sæsonvare.
Hvis der er tale om en vare, som du endnu ikke har fået leveret på tidspunktet, hvor du laver markedsføringen, skal du også kigge på, om du tidligere har oplevet problemer med leveringen fra din leverandør og der derfor kan være en risiko for, at du ikke kan få leveret den mængde varer, som du har planlagt.
Forbeholdet skal være klart og tydeligt
Hvis du forventer, at efterspørgslen på dit tilbud er større end det antal varer du har til salg, skal du skrive ”Begrænset mængde” eller ”Så længe lager haves” i forbindelse med dit tilbud. Hvis du ved, at der kun vil være meget få varer tilgængelige i den enkelte butik, skal du også skrive dette. Det kan du for eksempel gøre ved at skrive ”Kun få stk. i hver butik”. Hvis du ved, at der kun er tre styk i hver butik, kan du også skrive det.
Forbeholdet skal være klart og iøjnefaldende og det skal stå i umiddelbar forbindelse med tilbuddet. Det er derfor ikke nok, at det står på bagsiden af en tilbudsavis. Hvis tilbuddet sendes ud via nyhedsbreve eller lignende, skal du også huske at tage et klart forbehold her.
Særligt for kæder
Hvis tilbuddet kun er gældende i nogle af kædens butikker, så er det vigtigt, at du i markedsføringen skriver enten, hvilke butikker, der er omfattet af tilbuddet eller hvilke butikker, der ikke er omfattet af tilbuddet.
Hvis du er medlem af Dansk Erhverv kan du altid kontakte vores erhvervsjurister, hvis du har spørgsmål til markedsføringsloven.
Hvis du vil læse mere om reglerne for angivelse af ”Begrænset mængde”, skal du kigge i pkt. 16 i Forbrugerombudsmandens retningslinjer om prismarkedsføring, som du finder her: