{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Med rådgivningstilbuddet Dentsu Scale Up stiller bureaugruppen dentsu sine marketing-, data- og teknologikompetencer til rådighed for udvalgte iværksættere. Det er en ’win-win’ for både rådgiver og iværksætter, siger dentsu.
31. januar 2022
Pro bono rådgivning til startups
Der er mange bolde at gribe, når man er iværksætter. Her er man ofte alene om at håndtere store arbejdsopgaver som produktudvikling, leverandøraftaler, økonomi, personalepleje og marketing; og for nogle af områderne har iværksætteren måske ikke det rette sæt kompetencer til at løfte opgaven. Alligevel er alle områderne vigtige for, at den nystartede virksomhed lykkes.
For at støtte dansk iværksætteri har bureaugruppen dentsu søsat et initiativ, som tilbyder data-, teknologi-, medie- og marketingsupport til udvalgte startups. Initiativet hedder Dentsu Scale Up og indebærer, at dentsus specialister hjælper udvalgte nystartede virksomheder med at skabe bæredygtig vækst gennem marketing og digital forretningsudvikling.
”Hos dentsu sidder nogle af landets dygtigste marketingeksperter, og vi vil gerne stille denne viden til rådighed overfor udvalgte startups, der kan bruge vores kompetencer som fundament til at skabe en succesfuld forretning”, fortæller CEO hos dentsu denmark, Ulrik Petersen.
Rådgivningen starter et bedre sted
Fordi rådgivningen i Dentsu Scale Up er gratis, starter den ifølge bureaugruppen et bedre sted for iværksætterne, end hvis de havde skulle betale for den. Mange virksomheder med begrænsede budgetter er nemlig tilbøjelige til at købe pakkeløsninger, der skal hjælpe med at få marketing i den nye virksomhed i gang.
Udfordringen med disse løsninger er imidlertid, at de ikke altid tager udgangspunkt i den enkelte virksomheds udfordringer og behov, men tilbyder en ’one-size-fits-all’-løsning.
Om processen fortæller Nicolai Hjelmager, Senior Consultant i dentsu-bureauet iProspect:
“Som nystartet virksomhed er det enormt vigtigt at få fundamentet rigtigt på plads. Derfor er der brug for individuel og skræddersyet rådgivning fra specialister, som sætter sig ind i den enkelte forretning. Med Dentsu Scale Up har vi mulighed for at tilgå samarbejdet med en impact/effort-tilgang og bringe de rette specialister på banen i den rækkefølge, som giver mening for den enkelte startup. Det oplever jeg, at de startups, vi samarbejder med, sætter stor pris på.”
Dentsu Scale Up startede dialog med de første startups i begyndelsen af 2021, og over det seneste år har tre virksomheder været en del af indsatsen. En af dem er Innoflow, der rådgiver om og sælger non-biased case- og rekrutteringssoftware. For dem har hjælpen fra Dentsu Scale Up været uvurderlig:
”Trods store ambitioner er det de færreste startups, der rammer den helt rigtige løsning i første forsøg. Derfor er det vigtigt at validere sine antagelser via data om de brugere eller kunder, man ønsker at være noget for. Hænder er der aldrig nok af i en startup, og ekspertisen indenfor data er ikke nødvendigvis til stede, så at få muligheden for at samarbejde med dentsu – og i øvrigt erfare, at det er en særdeles kompetent og imødekommende gruppe af specialister – er en uvurderlig støtte for Innoflow på rejsen mod at blive en global formålsdrevet HR-teknologivirksomhed”, fortæller Thomas Tornerup, founder og CEO hos Innoflow.
Høj værdi for både rådgiver og virksomhed
Foruden den store værdi, samarbejdsmodellen skaber for iværksætterne, har dentsu også et stort udbytte af arbejdet. Det fortæller Torben Lyse, som er Executive Director i iProspect:
”Som rådgivere får vi enorm glæde af at hjælpe passionerede og drevne mennesker med at realisere deres iværksætterdrømme og forhåbentligt skabe en masse værdi og arbejdspladser i det danske samfund. Samtidig lærer vi meget af arbejdet med snævre nicher og startups, som skal tage en skarp position eller udfordre et marked, hvilket stiller krav til vores kompetencer som fagfolk. Endelig bliver vi inspireret af at arbejde med virksomheder, der arbejder ekstremt adaptivt og dynamisk, og som typisk befinder sig på et tidligere modenhedsstadie og opererer under nogle andre krav og vilkår end mere etablerede virksomheder.”
Den gratis rådgivning kommer også dentsu til gode på den lange bane, da ordningen skaber et solidt fundament for et stærkt og langvarigt samarbejde. Dentsu udvælger nøje de startups, der har potentiale til at vokse sig store i fremtiden. Idéen er, at det gode samarbejde, som etableres gennem Dentsu Scale Up, varer ved på sigt.
”Vi vinder begge to på, at der skabes et stærkt samarbejde med høj oplevet værdi så tidligt på virksomhedens rejse. Vi forstår virksomhedens behov og har været med fra start. Det øger sandsynligheden for, at vi er med i virksomhedens overvejelser om valg af partner, når de på et tidspunkt overgår til et mere formaliseret samarbejde men også, at de deler deres oplevelser om os som sparringspartner i deres egne netværk ”, afslutter Torben Lyse.
Dentsu er en af verdens største bureaugrupper. På verdensplan har organisationen over 60.000 ansatte, og i Danmark er +550 ansatte fordelt på tre kontorer. Bureaugruppen består af mediebureauerne Carat og dentsu X, performancebureauet iProspect og det digitale bureau Merkle.