{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. oktober 2022
Dansk Erhverv oplever også stor interesse for digital sundhed, og startede derfor i september et nyt Netværk for Digital Health.
”I Dansk Erhverv oplever vi en efterspørgsel og et behov fra vores medlemsvirksomheder for at kunne sparre med ligesindede, søge inspiration, og generelt netværke omkring det her emne. Derfor har vi startet et nyt netværk for digital health, som er rettet mod personer i virksomheder som arbejder med det her område”, siger i den forbindelse chefkonsulent Laura Duus Dahlin, efter et succesfuldt første møde i netværket.
I dag er digital health og digital transformation højt på agendaen hos alle virksomheder indenfor sundhed og life science. Grundet feltets korte levetid, er det en gruppe relativt unge digitale drivkræfter, som sidder med ansvaret for denne transformation i de etablerede virksomheder og de mange nye startups. Netop derfor er der behov for et samlingssted, vurderer Philip Væring Petersen, Senior Director, Consumer Care, ALK, som er initiativtager til netværket:
”Fremtidens healthcare er digital, og Danmark har med sin høje grad af digitalisering, stærke life science virksomheder og talentmasse fra digitale industrier en mulighed for at placere sig forrest i feltet. I fremtiden vil vi være flere ældre, og der vil være en stigende forventning om bedre og bedre sundhedsydelser, hvilket vi skal være ambitiøse og kunne levere på. En af de centrale muligheder for at sætte patienter, sundhedsfaglige og life science virksomheder op til succes er digitale løsninger, som kan sætte patientens behov i centrum og skabe kundeoplevelser som lever op patienternes forventninger”, siger Philip Væring Petersen.
Og i Dansk Erhverv er der ingen tvivl om, hvilke vej vinden blæser, når det kommer til fremtidens digitale sundhed.
”Vi har en forventning om, at det i fremtiden vil være mere reglen end undtagelsen, at behandlinger og løsninger i sundhedsvæsenet generelt kommer til at indeholde en digital komponent. Populært sagt – fremover er en behandling ikke bare en pille eller et stykke medicinsk udstyr, men en samlet pakke af måske både medicin, udstyr og et omfattende digitalt setup”, siger Laura Duus Dahlin.
Masser at tage fat på
Der er dog også allerede mange bud på emner, som netværket kommer til at drøfte i fremtiden – for der er også tale om et felt i udvikling, og medfølgende komplekse problemstillinger. Men digital sundhed rummer også et kæmpe potentiale, ikke mindst for patienterne.
”En af udfordringerne ved at digitalisere life science er, at det er en stærkt regulereret industri. Men hvis jeg kigger på eksempelvis bankverdenen, så er man kommet meget langt mere med at lave løsninger, som sætter kunden i centrum, og er tilgængelige når kunden har brug for banken – og ikke omvendt. På samme måde ser jeg en fremtid, hvor sundhed er en ydelse, hvor patienten aktivt kan være med at styre sin kunderejse, og hvor de enkelte aktører er tilgængelige på en måde, som tilpasser sig patientens behov og ikke omvendt”, siger Philip Væring Petersen. ”Et godt eksempel for allergipatienter er ventetider i specifikke europæiske lande, hvor en patient kan vente i månedsvis for at se en allergispecialist. Allergisymptomer opstår ofte pludseligt, og derfor er det jo i patientens interesse hurtigt og simpelt at kunne få adgang til en sundhedsfaglig, som kan give dem den rette diagnose og skræddersy en både kortsigtet og langsigtet behandlingsplan efter deres behov baseret på specialisternes unikke faglige viden. Her ser vi i ALK et stort potentiale i at gøre kunderejserne simple, effektive og tilpasset den enkelte patients behov på en måde, hvor de enkelte sundhedsfaglige spiller hinanden gode”
Kontakt chefkonsulent i sundhed/life science Laura Duus Dahlin, hvis du har spørgsmål til netværket eller digital sundhed generelt.