Spring til indhold

E-handelskonferencen 2022: ”Vi gjorde det sgu!”

13. oktober 2022

En kombination af inspirerende talere, oplagte samarbejdspartnere og rekordmange gæster gjorde E-handelskonferencen 2022 til noget helt specielt, lyder det fra Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.  

Niels Ralund er af mange kendt som manden, der aldrig smiler. 

Det var dog langt fra tilfældet torsdag. Her slog Dansk Erhverv dørene op til E-handelskonferencen, og det fik e-handelsdirektøren til at ligne en mand, der havde vundet den helt store lottogevinst:  

”Vi har solgt rekordmange billetter, og jeg har kun talt med glade deltagere i dag. Derfor smiler jeg så bredt,” siger Niels Ralund og uddyber:   

”E-handelskonferencen har været afholdt digitalt to år i træk, og det har derfor været første gang, at vi skulle afholde konferencen fysisk i Dansk Erhverv regi. Derfor må jeg også indrømme, at vi har været lidt nervøse i forhold til billetsalg og selve dagen, men jeg kan med stolthed sige, at vi gjordet det sgu. Det var en fuldstændig fantastisk dag med netværk, inspiration og supergodt humør.” 

”Bedste konference jeg har oplevet” 
Den holdning deler Kim Eriksen, der har deltaget på mere end halvdelen af de 16 tidligere E-handelskonferencer.  

”Kursen på en E-handelsbillet har aldrig været højere. Vi har haft 30 billetter til kunder og andre, og de er bare blevet flået væk. Heldigvis har dagen virkelig levet op til forventningerne. Det har været så supergodt, og mange af dem, vi har med fra udlandet, har været helt blown away.” 

Samme holdning havde Anne Marx fra Our Units: 

”Det har været en rigtig god dag med spændende indslag og en rigtig god blanding i emner og vinkel med noget for enhver smag. Det at opleve det hele “live” betyder virkelig meget for den samlede oplevelse, og jeg har nydt at møde tidligere kontakter og netværk igen.”  

Vi gør det igen 
Den respons glæder selvsagt Niels Ralund, som dog også ser et umiddelbart problem: 

”Jeg får meget, meget svært ved at tørre smilet af igen, og dermed ryger mit øgenavn som manden, der aldrig smiler, nok igen.” 

Han ser dog en løsning for sig: 

”Vi er allerede begyndt at tænke over, hvordan vi kan gøre det endnu bedre næste år, og det kan da godt få ansigtet til at falde tilbage i de bekymrede miner, for det bliver svært. Men vi kommer til at gøre forsøget.” 

Danmarks største 
E-handelskonferencen er Danmarks største konference om digital handel. I år indtog 40 talere fem scener, mere end 50 samarbejdspartnere stod klar med stande i Øksnehallen og der var solgt 1600 billetter 

”Jeg vil gerne sige tusind tak til alle dem, der på den ene eller anden måde har været med til konferencen. Dte har været helt fantastisk at opleve den opbakning.” 

Se - eller gense - Digital Handels E-handelskonference 2022 med Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner lige her

Vi har samlet flere artikler fra E-handelskonferencen 2022, som du kan se nederst på siden ⇓

Fik du læst? Alle artikler fra E-handelskonferencen 2022

Tak for en forrygende dag: Se billederne her
Se alle de fede billeder fra en forrygende dag i Øksnehallen. Tak til dejlige gæster, inspirerende talere og fantastiske samarbejdspartnere. Vi glæder os allerede til næste år!
Sport24: Skar ned på antallet af premiumbutikker og satte fuld fokus e-handel
Siden 2012, hvor Sport24 blev skabt, er sportskæden blevet landets største. Men vejen dertil krævet omvæltende beslutninger, store ofre og en grundlæggende omstilling fra at drive virksomhed på instinkt til at drive på intelligens.
Miinto: Sådan har vi opnået +2 milliarder i årligt salg i eksportmarkeder
Miinto er en af Europas hurtigst voksende fashion platforme og driver nu mere end 85 % af deres salg i eksportmarkeder. På E-handelskonferencen gav marketingchef Malthe Cederborg gode råd til andre med eksport-ambitioner.
Ditur.dk har sluppet tøjlerne og fået succes på TikTok
Med en brugerskare på mere end 1 milliard er der god mulighed for at nå bredt ud på TikTok. Det kan Ditur.dk skrive under på. På E-handelskonferencen gav de indblik i strategien.
Undgå greenhushing og greenwashing: Få styr på din grønne markedsføring
Når en virksomhed markedsfører sig selv eller sine produkter som bæredygtige, er det langtfra nok at putte et mærkat i bunden af hjemmesiden, og gå ud fra, at den er klaret.
AndLights iværksættereventyr: Fra lokal til global
Danske AndLight er på få år gået fra nul til millionomsætning. Udviklingen kulminerede foreløbigt i 2022, hvor Egmont Story House opkøbte den unge virksomhed. På E-handelskonferencen løftede adm. direktør Mads Saabye Jørgensen sløret for, hvordan det har været muligt.

Kontakt

Kommunikation & Presse

Søren Willemoes Poulsen

Kommunikationskonsulent