{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
03. oktober 2022
Besparelsesudsagn skal være rigtige
Det er myndighedernes vurdering, at de ”normalpriser”, der har været annonceret med på Wish’s hjemmeside ikke er reelle, da varerne næppe nogensinde har været udbudt til salg til ”normalprisen”. De fiktive rabatter kan have fristet forbrugere til at købe varer, de ellers ikke ville have købt og dermed bliver markedsføring vildledende.
Hos Dansk Erhverv får vi i øjeblikket mange spørgsmål om prismarkedsføring og vi har derfor lavet vores egen mini-guide, som du kan finde her: Hvis du er medlem af Dansk Erhverv kan du også kontakte vores erhvervsjurister, hvis du har spørgsmål til reglerne om prismarkedsføring.
Forbrugerne skal vide, når priser er personaliserede
Det er ikke forbudt at benytte sig af personaliserede priser, men du skal som virksomhed oplyse forbrugerne om, at der er tale om en pris, der er beregnet på baggrund af din virksomheds oplysninger om forbrugerne. Du skal også oplyse forbrugerne om, hvilke personoplysninger, der er brugt til beregningen af prisen. På den måde kan forbrugerne tage stilling til om de vil købe til den annoncerede pris, mens andre forbrugere måske kan købe varen til en helt anden pris.
Myndighederne i EU-landene vil i den kommende tid holde øje med, om Wish overholder reglerne i markedsføringsloven.