{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. april 2023
EU's institutioner havde ellers indgået en aftale i sommeren 2022, hvor forbrændingsmotoren helt skulle udgå, men Tyskland trak, i sidste øjeblik, stikket på aftalen.
Kommissionen har nu i stedet indvilliget i at fremsætte et ændringsforslag til CO2-standarderne, så brugen af electrofuels stadig er mulig, hvis køretøjet automatisk kan kende forskel på den grønne e-diesel eller e-benzin og de traditionelle fossile brændstoffer. Det er dog fortsat forventningen, at størstedelen af personbilerne bliver elektrificeret. "Electrofuels er meget energikrævende at producere, og der kan være en potentiel mangelvare i det kulstof, som skal benyttes. Derfor tror jeg fortsat på, at langt størstedelen af person- og varebilerne kommer til at blive batterielektriske," siger Jesper Kronborg, branchedirektør for Dansk Erhverv Transport.
Brugen af electrofuels kan dog have et stort potentiale for den tunge transport, hvor batteriteknologien kan være utilstrækkelig for en række transportopgaver.
EU's institutioner er i gang med at forhandle om nye CO2-standarder for lastbiler og busser, hvor det som udgangspunkt er ambitionen at udfase 90% af de fossildrevne køretøjer i 2045. Som led i de forhandlinger kan man derfor med fordel se mod den nye kompromisaftale mellem Kommissionen og Tyskland, og lave samme model for den tunge transport.
Det aftalte ændringsforslag for person- og varebiler skal fremsættes i efteråret, og her kan EU-Parlamentet vælge at forkaste forslaget. Skulle det ske, har Kommissionen indvilliget i at forsøge med andre juridiske redskaber, så forbrændingsmotoren stadig kan produceres efter 2035.