{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. marts 2023
Da de nye regler trådte i kraft den 28. maj sidste år, var de væsentligste ændringer:
Halvdelsreglen gælder fortsat
Vi får stadig mange spørgsmål om prismarkedsføringen og en del af dem handler om, hvor længe du som butik må køre en kampagne. Udgangspunktet er, at du maksimalt må køre en kampagne i 10 dage, hvis ikke du skriver noget om kampagnens varighed. Hvis du vil køre en kampagne, der varer længere end 10 dage har du to muligheder:
En kampagne må dog aldrig vare mere end halvdelen af din referenceperiode. Det betyder, at jo længere en kampagne er, desto længere bliver din referenceperiode. Hvis du for eksempel vil køre en kampagne på seks uger, skal du sammenligne med din laveste pris på varen i de forudgående 12 uger.
Dansk Erhverv har lavet en mini-guide til reglerne
Vi har lavet en mini-guide til de nye regler, så hvis du er medlem af Dansk Erhverv kan du logge ind på vores hjemmeside og læse vores mini-guide. Som medlem kan du også kontakte vores erhvervsjurister, hvis du har spørgsmål til reglerne.
Vi arrangerer også en række kurser om prismarkedsføringsreglerne i den kommende tid. Vi holder fysiske møder i Kolding og København og et webinar. På de fysiske kurser vil der være mere tid til rådighed og dermed også større mulighed for at stille spørgsmål.
Du kan tilmelde dig kurset Få styr på de nye regler for prismarkedsføring via nedenstående links: