{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
31. oktober 2023
Særligt i rådgiverbranchen kan der være effektivitetsbesparelser at hente. Det gælder bl.a. indenfor revision, advokatbranchen og marketing. Derfor ser vi også en tendens til, at flere og flere rådgivervirksomheder investerer i AI-teknologier, der skal bane vejen for nye muligheder i håndteringen af interne arbejdsopgaver men også eksternt i form af nye løsninger og værktøjer, der kan hjælpe deres kunder.
Den digitale udvikling skubber til rådgiverbranchens ydelser og forretningsmodel
En undersøgelse fra Dansk Erhverv har vist, at hele 91 pct. af de adspurgte rådgivervirksomheder forventer at tilbyde nye produkter og services de kommende år som følge af den digitale udvikling. Det understreger, at rådgiverbranchen er tydeligt bevidste om de muligheder, som den digitale udvikling medfører.
I sidste ende kan AI-teknologier ændre den rådgivende forretningsmodel, forklarer markedsdirektør i Dansk Erhverv Louise Riisgaard:
”AI-teknologierne forstærker en tendens, som har været længe undervejs, og som udfordrer den klassiske forretningsmodel, hvor en rådgiver sælger specialiseret rådgivning til timepris. Vi vil se langt flere partnerskaber, hvor it-leverandører, rådgivere og kunder deler udgifterne og risikoen i udviklingsfasen, og hvor rådgivningsvirksomhederne derfor ender som medejere af nye teknologiske løsninger og værktøjer, som kan sælges til andre både offentlige og private kunder.”
AI-udspil fra Dansk Erhverv: EU halter bagefter på AI-investeringer
Kunstig intelligens har et stort potentiale for danske virksomheder og kan derfor få stor betydning for vores konkurrenceevne på det globale marked. Derfor er det bekymrende, at Danmark og EU generelt halter gevaldigt bagefter USA og Kina, når det kommer til private investeringer i kunstig intelligens.
Det kalder på handling. Sådan lyder det overordnede budskab i et nyt AI-udspil fra Dansk Erhverv. Til lanceringen af udspillet udtalte adm. direktør i Dansk Erhverv Brian Mikkelsen:
“Fortsætter vi den nuværende kurs, så taber dansk erhvervsliv markedsandele i den globale konkurrence, hvor investeringerne i kunstig intelligens i for eksempel Kina og USA langt overstiger de europæiske. Danmark må og skal handle, og det er derfor, at vi i Dansk Erhverv nu kommer med vores AI-udspil", siger han og uddyber dele af forslagene i udspillet:
“Vi vil blandt andet have forbedrede muligheder for investeringer i kunstig intelligens, have en særlig indsats for at fastholde og assistere danske AI-virksomheder og sikre bedre adgang til offentlige data og deling af disse.”
Skal vi derfor for alvor høste frugterne af de AI-investeringer, vi ser blandt rådgivningsvirksomheder, skal politikerne i højere grad på banen og følge op med policy, der understøtter den udvikling.
⇒Læs hele udspillet her
AI er ikke uden risici - også for rådgiverbranchen
Kunstig intelligens kommer ikke kun med et stort potentiale men også en række risici, som rådgivervirksomheder bør forholde sig til inden, at man giver sig i kast med investeringer i kunstig intelligens.
“Det er kun et spørgsmål om tid før stort set alle rådgivere vil betragte AI-teknologier som en integreret del af deres forretning. Derfor er strategiske spørgsmål om bl.a. kvalitetssikring, it-sikkerhed, beskyttelse af rettigheder og stillingtagen til etik, bias og juridiske dilemmaer også ‘top of mind’ hos vores medlemmer. Det er emner, vi som erhvervsorganisation allerede bruger rigtig mange kræfter på at forstå og forhold os til sammen med vores medlemmer”, siger Louise Riisgaard, branchedirektør i Dansk Erhverv.
Dansk Erhverv har derfor præsenteret 14 gode råd til virksomheder og medarbejdere ved brug af kunstig intelligens. Se dem her eller download dem nederst på siden ⇓