{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
01. september 2023
Der kører mange vindmølletransporter på rute 15 mellem Ringkøbing og Herning, som i de kommende år bliver større.
Det blev i den politiske aftale om Infrastrukturplanen besluttet at udvide strækningen, men det viste sig efterfølgende, at den økonomiske ramme, der var afsat, ikke var tilstrækkelig til at gennemføre hele projektet som tiltænkt.
Der mangler 178,9 mio. kr. for at kunne opgradere de sidste 5,4 km frem til Røgind til en såkaldt 2+1 vej.
”Det er afgørende, at den sidste del af rute 15 frem til Røgind også bliver udvidet til en 2+1 vej. Vi skal understøtte den fortsatte produktion af vindmøller og bevare lokale arbejdspladser i området, der er afgørende for at sikre et Danmark i balance og bevare en grøn dansk styrkeposition”, siger Jesper Kronborg, branchedirektør i Dansk Erhverv.
Den fulde opgradering vil forbedre fremkommeligheden for såvel vindmølletransporterne som pendlere. Samfundet efterspørger i stigende omfang grøn vindenergi, og for Dansk Erhverv er det vigtigt, at infrastrukturen understøtter den udvikling.
”Vi mener, at det er vigtigt, at erhvervslivet og borgerne kan regne med, at brede politiske aftaler står ved magt, og at infrastrukturprojekter bliver gennemført som først aftalt, fordi virksomhederne indretter sig efter det. Derfor har politikkerne en vis forpligtelse til at sikre, at det sker. Vi er ærgerlige over, at der ikke er fundet midler til projektet i finanslovsforslaget, men vi arbejder på at gøre det til en del af de kommende forhandlingerne”, siger Jesper Kronborg.
Kan pengene til opgradering ikke findes på finansloven, peger Dansk Erhverv på, at finansieringen kan findes i de frie midler i puljen til bedre trafikal sammenhæng mellem land og by, der bliver udmøntet i efteråret.