{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. september 2023
Udviklingen har kun gået i en retning, og nu er det længeforudsete skifte så sket; Mobilen har slået computeren af tronen, som danskernes foretrukne købsredskab.
Tronskiftet kommer formentlig ikke som et lyn fra en klar himmel for de danske netbutikker, og langt de fleste har i dag også en responsiv side, lyder det fra Carsten Rose Lundberg, som er fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv:
”Man skal bare ikke tro, at det alene er nok.”
Det handler nemlig også om at tilpasse sig forbrugerens adfærd, og den er anderledes på mobilen end på computeren, forklarer han:
”Forbrugerne er formentlig mindre fokuserede, når de bruger telefonen. Først og fremmest handler det om at acceptere den ændrede adfærd og ikke gå i panik over, at ens konverteringsrate falder. Dernæst gælder det om at acceptere, at brugerne både har mindre tid og mindre plads på skærmen. Lidt populært sagt, er det en cut the crap øvelse, hvor man skal tage udgangspunkt i det allermest relevante indhold ift. at træffe og færdiggøre et køb.”
Et andet vigtigt element er at sørge for at følge op, lyder det fra Carsten Rose Lundberg:
”Som sagt, gør den ”flygtige” adfærd på mobilen, at kunderejsen kommer til at bestå af endnu flere kontaktpunkter og konverteringsraten er derfor ikke så høj. Derfor kan det være en god idé at minde kunderne om det, hvis de er sprunget fra et køb. Det kan med fordel tænkes ind i ens marketing.”
Det vil formentlig ikke komme som et chok, at det især er de yngre forbrugere, der primært bruger telefonen, når de handler, men selv blandt de midaldrende er det mere end hver tredje, som griber telefonen, når de shopper.
Svaret er alt. Men der er en tendens til, at jo mere komplicerede og dyre købene er, jo oftere bruges computeren.
”Sælger du rejser til ældre, er det måske ikke lige så vigtig at være helt fremme på mobilen, som hvis du sælger tøj til unge mennesker, men overordnet bør de nye tal få alle e-handlere til at overveje, om de er klar en fremtid, der byder på endnu mere mobilhandel,” slutter Carsten Rose Lundberg.