{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
14. februar 2024
Reklame rettet mod børn og unge
Der er skærpet krav til reklamer når de er rettet mod børn og unge, derfor anbefaler Forbrugerombudsmanden at reklamerne tydeligt markeres med REKLAME i starten af opslaget.
Det er derudover særligt vigtigt at markedsføringen IKKE:
Influenter og skjult reklame
Forbrugerombudsmandens hjemmeside er derudover også opdateret med information om influenter og skjult reklame. Disse relateres til nye domme, herunder:
Forbrugerombudsmand, Torben Jensen udtaler: ”Det er vigtigt, at erhvervsdrivende, der markedsfører sig over for børn og unge, er bevidste om de regler, der gælder, så børn og unge ikke bliver udsat for upassende eller vildledende markedsføring”
Hvis du vil have hjælp til at forstå og navigere under markedsføringslovgivningen. Så kan du kontakte Dansk Erhverv Handel på handel@danskerhverv.dk eller Dansk Erhverv Digital Handel på digital-handel@danskerhverv.dk