{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. juni 2024
Ikke alle studenter er fyldt 18 år, og det betyder, at man skal være opmærksom på reglerne for markedsføring af alkohol.
At målrette reklamer mod studenter er nemlig i strid med markedsføringsloven og reglerne for alkoholreklamer. Det er derfor afgørende for erhvervsdrivende at kende og forstå disse regler for at undgå potentielle lovovertrædelser.
Alkoholreklamenævnet har udarbejdet 10 gode råd, som opsummerer nogle af de vigtigste krav til markedsføring af alkohol:
1. Ingen markedsføring af alkohol rettet mod gymnasie- og handelsskoleelever, fx i sammenhæng med studenterfester, hvor elever kan være under 18 år.
2. Ingen markedsføring af alkohol på steder, hvor det primært er studerende, der færdes, fx på ungdomsuddannelsesinstitutioner.
3. Markedsføring må ikke vise indtagelse af alkohol på uddannelsesinstitutioner.
4. Brug ikke billeder af studenter i alkoholmarkedsføring - personer, der bruges i markedsføring af alkohol, skal være mindst 25 år.
5. Udtryk som "Fri bar til HHX-studenterne”, ”Happy hour til alle med studenterhue” eller "Gratis drink til studenterne" må ikke målrettes elever, der kan være under 18 år.
6. Brug ikke animationer, skuespillere mv. fra eksisterende børne- og ungdomsuniverser ved markedsføring af alkohol.
7. Vær opmærksom på at markedsføring af konkurrencer med alkohol ofte kan være fristende for børn og unge.
8. Et stort eller umådeholdent forbrug af alkohol må aldrig kobles sammen med børn og unge.
9. Oplys at markedsføring er rettet mod gæster, der er minimum 18 år.
10. Alkoholmarkedsføring skal altid overholde markedsføringsloven og retningslinjer for markedsføring af alkohol.
Disse 10 markedsføringsråd er ikke en udtømmende liste over alle markedsføringskrav, men de er et godt sted at starte. Markedsføringen af alkohol skal altid være i overensstemmelse med markedsføringsloven og retningslinjerne for markedsføring af alkohol. For flere detaljer kan du besøge Alkoholreklamenævnets hjemmeside her.
Dansk Erhverv deltager i Alkoholreklamenævnet, og hvis du har spørgsmål til udformningen af din virksomheds markedsføring, kan du altid få hjælp hos Dansk Erhvervs jurister.