{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
23. maj 2024
Som hjemmeplejeleverandør er Svane Pleje fokuseret på at hjælpe de ældre i eget hjem og her er deres primære virke at levere personlig pleje og praktisk. Dog er er der forskel på, hvilke ydelser de leverer på tværs af de 17 kommuner, som de samarbejder med. I nogle samarbejdskommuner leverer Svane Pleje udover hjemmehjælp både sundhedslovsydelser, rehabilitering og bostøtte. Uagtet hvilken støtte de leverer, er formålet dog det samme:
”Noget af det vigtigste for Svane Pleje er, at mennesker oplever succes, uanset om det er vores ledere, medarbejdere eller de borgere vi hjælper, er det afgørende at have følelsen af at opgaverne betyder noget, at den enkelte oplever meningsfuldhed” fortæller Søren Andersen, adm. direktør i Svane Pleje.
Det nye forlig på ældreområdet viser gode takter
I det daglige samarbejde med kommunerne oplever Svane Pleje ikke de store udfordringer, da der her er fokus på den enkelte borger. En af de store udfordringer for Svane Pleje som privat hjemmeplejeleverandør opstår, når de ikke leverer hele ydelsen og derfor skal koordinere med eksempelvis den kommunale sygepleje. Det skyldes at Svane Pleje ofte er leverandør i hele kommunen, hvorimod den kommunale sygepleje er organiseret i teams, der kun dækker en del af kommunen og det betyder at snitfladerne bliver mange. Adm. direktør i Svane Pleje, Søren Andersen uddyber i den forbindelse at:
”Et andet eksempel på en udfordring er, når udfaldet af forhandlinger, enten politiske eller offentlige overenskomstforhandlinger skal udmøntes til os som privat leverandør. Vejen her er ofte lang og fejlmulighederne mange.”
For nylig blev det nye forlig på ældreområdet præsenteret og overordnet set, ser Svane Pleje positivt på aftalen, som bl.a. indeholder elementer, som vil øge det frie valg for den enkelte borger og som giver nye muligheder for Svane Pleje som leverandør.
”Vi er dog ikke i mål endnu, vi mangler i høj grad at få sundhedsloven med i det frie valg, ligesom vi mangler at se lovteksten, for djævlen ligger i detaljen her. Hvis det udvidede frie valg skal blive til noget i praksis, skal lovteksten understøtte dette, og hverken favorisere offentlige eller private tilbud” understreger, adm. direktør i Svane Pleje, Søren Andersen.
Fremtidens velfærdssamfund
Afslutningsvis fremhæver adm. direktør, i Svane Pleje, Søren Andersen, at når det gælder fremtidens velfærdssamfund, så har vi en fælles opgave:
”Vi skal gøre det muligt for flere at klare sig selv i længere tid, eksempelvis via teknologi og rehabilitering, både af hensyn til den enkelte og af hensyn til samfundsøkonomien. Vi skal have vendt processen om, så beslutningen om hjælpebehovet træffes af den, der er tættest på borgeren. Dette skal støttes op af en intelligent opfølgning, så vi sikrer, at den enkelte borger får den hjælp de har brug for, hverken mere eller mindre.”