Presse og Nyheder

Udbudskonference 2018 sætter styrket dialog i højsædet

Styrket dialog mellem ordregivere og tilbudsgivere vil skabe bedre samarbejde, mindske unødvendige transaktionsomkostninger og fremme innovation. Det blev pointerne på en stor udbudskonference, som Dansk Erhverv netop har afholdt i samarbejde med KL, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Danske Regioner, IKA - foreningen af offentlige indkøbere, FORTEM_DANMARK, FTF, COPS og ITB

Nyhed

 Fra venstre ses formand for IKA, Jeanet Vandling, adm. direktør i Dansk Erhverv, Brian Mikkelsen, vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Mette Rose Skaksen, vicedirektør i TDC Erhverv, Adam Vieth, direktør i Danske Regioner, Rikke Margrethe Friis og kontorchef i KL, Claus Ørum Mogensen

 

Styrket dialog mellem ordregivere og tilbudsgivere vil skabe bedre samarbejde, mindske unødvendige transaktionsomkostninger og fremme innovation.

Det blev pointerne på en stor udbudskonference, som Dansk Erhverv i går afholdte i samarbejde med KL, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Danske Regioner, IKA - foreningen af offentlige indkøbere, FORTEM_DANMARK, FTF, COPS og ITB i en fuld børssal.

Til konferencen offentliggjorde Center for forskning i Offentlig-Privat Samspil Ole Helby Petersen en ny analyse af virksomheders transaktionsomkostninger, når de sælger en vare til en offentlig og en privat kunde.

Analysen viser, at det er dyrere for virksomheder at sælge til det offentlige end til det private, men det afhænger af branche. Her er det særligt forbundet med omkostninger at byde ind på en rådgivningsopgave for det offentlige eller en opgave indenfor byggeri. Til gengæld er der ikke forskelle i transaktionsomkostningerne, når det er en IT-opgave.

Transaktionsomkostninger ved udbud - Ole Helby Petersen, RUC

pdf

Download

Værdi i udbud - fleksible udbud i praksis - Henrik Græsdal, Elmann Advokat-partnerskab

pdf

Download

Fra leverandør til samarbejdspartner - hvad kan man gøre i udbuddet - Anders Ulrik Kristoffersen, Region Sjælland

pdf

Download

Hvordan får vi bedre dialg før under og efter udbud - Per Juel Hansen, KMD

pdf

Download

Kontakt os

Oplevelse & Velfærd

Morten Jung

Markedschef
Medarbejderprofil

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.