{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Dansk virksomheder står overfor mage udfordringer i det globale marked, bl.a. som følge af komplekse og høje afgifter. Disse afgifter skaber ulige konkurrencevilkår, øger administrative byrder og fremmer grænsehandel samt illegal handel. En 2020 analyse fra Dansk Erhverv viser, at en reduktion af grænsehandlen med nydelsesmidler vil medføre en meromsætning på mellem 3,5 og 5,8 mia. kr. i danske butikker og et øget afgiftsprovenu på 1,2-1,9 mia. kr. årligt.
Arbejdet fremadrettet
For at imødegå disse udfordringer foreslår Dansk Erhverv, at der afsættes en ramme på 4 mia. kr. i 2030 til at gennemføre en gennemgribende afgiftssanering på grænsefølsomme varer. Forslaget skønnes at øge beskæftigelsen med ca. 500 personer i 2030 og forbedre BNP med 2 mia.kr. Målet er at lette byrderne for danske virksomheder, øge konkurrenceevnen og reducere incitamentet til grænsehandel og illegal handel.
Læs også Afgifter på grænsefølsomme varer skal lettes med 4 milliarder kroner, november 2023
Derudover understreger Dansk Erhverv behovet for at styrke samarbejdet mellem myndighederne for at sikre bedre kontrol med illegalt indførte varer, der undgår det danske moms-, afgifts- og fødevarekontrolsystem. Dette skal bidrage til at skabe mere fair konkurrencevilkår for danske virksomheder og beskytte forbrugerne mod ulovlige produkter.
Samlet set arbejder Dansk Erhverv for at forenkle afgiftssystemet, reducere administrative byrder og skabe bedre rammevilkår for danske handelsvirksomheder i en stadig mere konkurrencepræget global økonomi.
Dansk Erhvervs 2030-plan