Gemt

Prismarkedsføring – Ny Q&A fra Forbrugerombudsmanden

22. november 2022

Forbrugerombudsmanden har ajourført deres Q&A vedrørende prismarkedsføring. Den 28. maj 2022 trådte en ny bestemmelse om prismarkedsføring i kraft og den ændrede på, hvornår erhvervsdrivende må bruge spar-budskaber og hvilke priser du skal sammenligne med, når markedsføring rettes mod forbrugere. På grund af bestemmelsen blev Forbrugerombudsmandens Retningslinjer for Prismarkedsføring revideret.  

 

Fortsat flere spørgsmål end svar  

Forbrugerombudsmandens nye Q&A om prismarkedsføring giver dig svar på en række spørgsmål vedrørende tilbud, udsalg, mængdebegrænsninger samt annoncering af priser mv. For mange erhvervsdrivende er Q&A’en sammen med Retningslinjerne for Prismarkedsføring gode redskaber til at sikre, at virksomhedens prismarkedsføring udformes i overensstemmelse med markedsføringsloven, og vildledning af forbrugerne undgås. 

Hos Dansk Erhverv har vi siden foråret oplevet en markant fremgang i medlemshenvendelser om prismarkedsføring, og der er fortsat en række emner som er uafklaret. Vi er derfor i regelmæssig dialog med Forbrugerombudsmanden og vil medvirke til, at Forbrugerombudsmandens Q&A opdateres løbende. 

Her finder du Forbrugerombudsmandens Q&A 

Er du medlem – så kontakt os 

Medlemmer af Dansk Erhverv kan altid kontakte os for rådgivning om prismarkedsføring, herunder gennemgang af konkret markedsføringsmateriale.  

Vi har tidligere orienteret om de nye retningslinjer bl.a. her.

Kontakt

Handel

Martin Jørgensen

Advokat, chefkonsulent
Medarbejderprofil