{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
23. august 2024
De har været venner hele livet. Drevet virksomhed sammen i otte år. Nu er den sikre forretning inden for onlinesalg solgt, og jagten på succes i spilindustrien sat ind.
Det har bragt Niels Olsson og Christian Kobbernagel til Køln, hvor en af verdens største spilmesser lige nu finder sted.
Gamescom.
Og det er netop her blandt passionerede spiludviklere, investorer og kreative sjæle, at de to venner bag KeyQuest håber at finde finansiering til at udvikle deres zombiespil, Dead Ends.
Virksomheden er kun ni måneder gammel, og derfor overvejede de to også, om de virkelig skulle bruge tid og penge på en messe allerede.
Men den anbefaling, de fik fra mere erfarne folk i branchen, var at tage afsted.
”Så nu er vi her, og der er faktisk en del aftaler i kalenderen,” fortæller Niels Olsson.
Og det med at udleve sin passion og møde vigtige interessenter er kendetegnet for messen i Tyskland, der trækker et langt stykke over 300.000 besøgende på de tre dage Køln.
Der er således ingen tvivl om, at der sker en masse for spilindustrien i de her år.
Derfor har vi i Dansk Erhverv igen i år med støtte fra The Trade Council arrangeret et eksportfremstød for 28 danske virksomheder i stærkt partnerskab med Game Hub Denmark, Creative Denmark og Bedtime Digital Game.
Og med sponsorstøtte fra IO Interactive, SYBO, Ghost Ship Hames, Nordisk Games og Games Denmark.
”Alt sammen fordi spilindustrien er blevet big business,”
lyder det fra Ulla Rønberg, chefkonsulent i Dansk Erhverv.
Spilbranchen i tal (2022)
Beskæftigelse
Fra 2017-2022 steg antallet af årsværk med 74 %.
Omsætning
Spilbranchen trak overskrifter i 2020 på grund af en spektakulær omsætning på mere end 3,1 milliarder kroner.
I 2021 var niveauet næsten det samme.
I 2022 blev omsætningen løftet til 3,65 milliarder kroner. Altså et løft på 19 % og ny rekordomsætning.
I perioden 2017-2022 er branchens omsætning mere end firedoblet.
Eksport
Eksporten hos spilproducenterne steg med 17 fra 2021 til 2022 og landede på 2,6 milliarder kroner.
Det er syv gange så højt som niveauet fra 2017, hvilket cementerer spilbranchens position som fremadstormende eksporterhverv.
Kilde: Producentforeningen