{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
25. marts 2024
1. januar 2025 træder reglerne om digital bogføring i kraft for regnskabspligtige virksomheder, der anvender et ikke-registreret bogføringssystem. Det gælder for den enkelte virksomhed for første regnskabsår, som starter fra og med denne dato.
Tidligst 1. juli 2026 træder reglerne for ikke-regnskabspligtige virksomheder med en nettoomsætning over 300.000 kr. i de to forudgående indkomst-/regnskabsår, og som anvender et ikke-registreret bogføringssystem, i kraft (gældende for første indkomst-/regnskabsår, som starter fra denne dato).
Det skal understreges, at der er tale om forventede ikrafttrædelsestidspunkter.
Du skal selv sikre, at din virksomheds specialudviklede bogføringssystem opfylder kravene i bekendtgørelsen.
Hvad er et specialudviklet bogføringssystem?
Et specialudviklet bogføringssystem er et digitalt bogføringssystem, der ikke er registreret hos Erhvervsstyrelsen. Det kan være et system, som er tilpasset særligt til en enkelt virksomhed, det kan være et udenlandsk system, som ikke markedsføres i Danmark eller et ældre system, som ikke længere markedsføres og opdateres af en udbyder. Bruger din virksomhed et specialudviklet bogføringssystem, så er I selv ansvarlige for at efterleve kravene hertil.
Tre grundlæggende systemkrav
Bekendtgørelsen om krav til specialudviklede bogføringssystemer fastsætter tre grundlæggende krav:
Du kan læse Erhvervsstyrelsens vejledning til specialudviklede bogføringssystemer