; ;
Gemt

Ny digital indsats giver løft til dansk erhvervsliv

Dansk Erhverv bakker op om programmet SMV:Digital, som erhvervsministeren netop har offentliggjort. Programmet er et af hovedinitiativerne i regeringens digitale vækststrategi og skal give små og mellemstore virksomheder medvind til at komme videre ud over stepperne med e-handel – og videre ud over Danmarks grænser.

Nyhed

pressemeddelelse den 25. september 2018

Erhvervsministeriet har netop løftet sløret for SMV:Digital. Programmet indeholder mange spændende offentlige og private aktiviteter, som kan hjælpe Dansk Erhvervs medlemmer videre på deres digitale rejser og styrke dem i deres arbejde med e-handel, så de bliver mere digitale og endnu stærkere e-handelsspillere, end de allerede er i dag.

”Dansk Erhverv har længe opfordret regeringen til at sætte fokus på e-handel og digitalisering hos de små og mellemstore virksomheder i handels- og servicesektoren, og derfor er vi glade for at se lanceringen af et vigtigt initiativ, der skal tilgodese netop de virksomheder, som udgør størstedelen af Dansk Erhvervs medlemslandskab. Dansk Erhvervs medlemmer skaber allerede gode resultater med digitalisering og e-handel, og nu kan de nu se frem til en række tiltag, som kan hjælpe dem yderligere med at realisere et endnu større potentiale – endda på en måde, der er skræddersyet den enkelte virksomheds behov,” siger Brian Mikkelsen, adm. direktør i Dansk Erhverv.

Tip e-handelsbalancen
Brian Mikkelsen glæder sig over, at der er et klart fokus på at fremme e-handelen både i forhold til det danske marked og over grænserne, men han påpeger, at SMV:Digital ikke kan stå alene.

”Programmet er en vigtig håndsrækning til mange danske virksomheder, ingen tvivl om den sag. Det er desuden vigtigt med et skarpt fokus på de ulige konkurrencevilkår, som desværre er en del af virkeligheden i dag. De ulige vilkår betyder, at det ofte er mere attraktivt for danske forbrugere at e-handle i udlandet end den anden vej. Vi skal være meget opmærksomme på e-handelsbalancen, og vi vil fortsat trykke regeringen på maven, så vi sammen kan få tippet balancen mere i den rigtige retning,” siger Brian Mikkelsen.

Ifølge erhvervsministeren vil der søsættes flere aktiviteter og tiltag, som skal fremme danske virksomheders digitale omstilling og e-handel hen over de næste måneder. I den forbindelse håber Dansk Erhverv, at aktiviteterne tænkes sammen med det arbejde, der lige nu foregår i regeringens ”Vækstteam for handel og logistik”.

Kontakt

Kommunikation & Presse

Lars Ohlsen

Pressechef