Arbejdstid

Arbejde uden for virksomhedens sædvanlige arbejdssted

Se her, hvad du som arbejdsgiver skal være opmærksom på, når medarbejdere arbejder uden for virksomhedens sædvanlige arbejdssted.

Guide

Hvad er distancearbejde, og hvad skal du som arbejdsgiver være opmærksom på?

Hvornår er der tale om distancearbejde?

Dine medarbejdere udfører distancearbejde, når de ved hjælp af elektroniske hjælpemidler arbejder fx hjemme eller på et satellitkontor, og de lige så godt kunne have udført arbejdet på virksomheden.

Virksomhed har fortsat en række forpligtelser over for de medarbejdere, der udfører distancearbejde. Fx er de stadig omfattet af reglerne om pauser, hviletid og maksimal ugentlig arbejdstid. Derudover er der en række forhold, som du som virksomhed bør være opmærksomme på.

Kræver medlemskab

Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Endnu ikke bruger? Opret dig

Andre relaterede guides i temaet

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.