; ;
Gemt

Ny streamingtjeneste rammer Danmark: “Det er Netflix for liveshoppere”

28. september 2022

Sprii er navnet på Danmarks første streamingtjeneste dedikeret til liveshopping. Platformen skal hjælpe både virksomheder og forbrugere, lyder det fra Christian Vester, adm. direktør i ELISA, der er virksomheden bag ”liveshoppernes Netflix.”    

Da coronakrisen ramte Danmark, kastede både forbrugere og virksomheder sig over liveshopping med en glubende appetit.   

Den appetit er tilsyneladende ikke stillet; Tal fra Dansk Erhverv viser i hvert fald, at hver femte forbruger har liveshoppet i 2022. Det er samme andel som under coronakrisen.  

Og nu får både forbrugere og virksomheder en ny mulighed for at liveshoppe. Torsdag d. 29. lancerer virksomheden Easy Live Sales - også kendt som ELISA - nemlig Sprii, som er en online markedsplads forbeholdt liveshopping. 

“Vi har set en stor efterspørgsel blandt forbrugerne på en streamingtjeneste, der samler alt liveshopping-indhold ét sted. Derfor har vi skabt Sprii.live, et online inspirationsunivers med tusindvis af salgsvideoer. Det bliver liveshoppernes svar på Netflix og YouTube,” forklarer Christian Vester, adm. direktør i ELISA og en af hjernerne bag den nye platform.  

På Sprii kan brands promovere deres shows, og så fungerer det som en one-stop-shop for forbrugeren, der kan følge alle sine yndlingsbrands, hoppe fra butik til butik og gøre et køb med få klik direkte i videoen. 

 

Asiatisk inspiration 

Christian Vester har høje forventninger til modtagelsen af streamingtjenesten. Der findes nemlig lignende platforme i Asien, som er enormt populære.   

Husk: ELISA deltager på E-handelskonferencen, hvor de står klar til at demonstrere deres Liveshopping-løsninger. Book din billet nu.

Her i Danmark har flere hundrede forretninger da også allerede udvist interesse for streamingtjenesten, ifølge Christian Vester. En af de forretninger, der er ivrige efter at vise deres liveshows på Sprii, er Coolshop:  

“Vi er slet ikke i tvivl om, at det her bliver stort for både butikkerne og forbrugerne, så selvfølgelig skal vi være med fra starten. Faktisk har vi længe drømt om, at al liveshopping blev samlet ét sted, sådan at forbrugerne kunne få den ultimative liveshopping-oplevelse. Det får de med Sprii,” siger Maria Lykke, Head of Marketing hos Coolshop.  

Godt for forbrugere og virksomheder 

Dansk Erhvervs analyse om liveshopping viser, at det ikke er tilbud, der er den bærende drivkraft for at liveshoppe. Det er i høj grad underholdningsværdien, fællesskabet og muligheden for at blive inspireret, som lokker forbrugerne. Det vil også være i højsædet på Sprii, forklarer Christian Vester, og det glæder Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.  

”Som vores analyse viser, så er liveshopping ikke bare en døgnflue. Det er en rigtig god kombination af e-handel og fysisk handel, der både appellerer til butikkerne og forbrugerne. Derfor glæder det mig, at ELISA nu lancerer Sprii, og jeg ser frem til at følge udviklingen.”  

Sprii går i luften torsdag d. 29. september på www.sprii.live og mindst 200 forretninger forventes ifølge Chrstian Vester at gå live i løbet af den første uge.  

Kontakt

Kommunikation & Presse

Søren Willemoes Poulsen

Kommunikationskonsulent
Digital Handel

Niels Ralund

E-handelsdirektør
Medarbejderprofil