Spring til indhold

Forkortelser

Her på siden finder du over 300 ord og forkortelser indenfor marketing, e-handel og diverse samt forklaringen på disse. God fornøjelse!
På agendaen
Gem
Indhold

# - Forkortelser

301

Permanent omredigering af URL i browser

302

Midlertidig omredigering af URL i browser

404

404 fejl. Siden findes ikke

3G

3rd generation. Tredje generations teknologi indenfor mobilkommunikation. En efterfølger af GSM og EDGE

3PL - Third-party Logistics

Kaldes også for tredjepartslogistik. En tredje part - logistik - ud over sælger og kunde.

4G

4th generation. Fjerde generations teknologi indenfor mobilkommunikation. En efterfølger af GSM, EDGE og senest 3G

5G

5th generation. Femte generations teknologi indenfor mobilkommunikation. En efterfølger af GSM, EDGE, 3G og senest 4G

A- Forkortelser

ACOS - Advertising Cost of Sale

En måling, der viser, hvor mange penge, der er brugt på reklame versus salg, for et givet produkt på Amazon

Ad - Advertisement

Kaldes også for annonce

Ad Creep

Reklame som ikke altid ligner reklame (f.eks. Live Commercials fra influencers)

Adm. - Administration

Handling til at styre, planlægge, kontrollere og styre de forskellige ressourcer, der er tilgængelige for en person, virksomhed eller organisation for at nå en række mål.

ADS - Automated Decision Systems

Avancerede datasystemer, der stræber efter at erstatte menneskelige beslutningsprocesser

AI - Artificial Intelligence

Kaldes også for Kunstig Intelligens. En proces om at få maskiner og teknologi til at 'tænke selv' (f.eks. en robot, der kan føre en samtale, vinde i spil osv.).

Akkum. - Akkumulatorteknologi

Teknologi til opsamling og lagring af energi til senere brug

AMP - Accelerated Mobile Pages

Initiativ, der gør websites hurtigere på mobilen

AOV - Average Order Value

Gennemsnitlig ordreværdi

API - Application Programming Interface

En programmeringsgrænseflade der tillader to forskellige applikationer eller software at tale sammen, selvom de ikke taler samme sprog via et sæt af rutiner, værktøjer og protokoller

AR - Augmented Reality

Danner et udvidet syn af virkeligheden, hvor man gennem en skræm ser billede, lyd og/eller data ovenpå den faktiske virkelighed

Arb. - Arbejdsmarkedsforhold

.

ASAP - As Soon As Possible

Hurtigst muligt

ASO - App Store Optimization

Optimering af søgbarheden og download konverteringer for app. Svare til SEO men til app

ASP - Active Server Pages

Et dynamisk server-side-script-programmerings-miljø udviklet af Microsoft

ASP - Application Service Provider

Service tilbudt online (f.eks. Lagring online eller skytjeneste)

ASPS - Application Service Provider software

Service tilbudt online (f.eks. Lagring online eller skytjeneste)

Assur. - Assurance / forsikring

.

ATO - Assembled to Order

En produktionsstrategi, hvor produkter, bestilt af kunden, er skræddersyet til en vis grad og bliver produceret hurtigt, da de grundlæggende dele til produktet allerede er produceret, men ikke samlet

AW - AdWords

Google annoncering. Forkortelse for advertisement og words

 

B - Forkortelser

B2B - Business to Business

Kendes også som BtB eller B-to-B

B2C - Business to Customer

Kendes også som BtC eller B-to-C

B2G - Business to Government

Kendes også som BtG eller B-to-G. Virksomheder der sælger eller markedsfører til det offentlige som f.eks. staten, regioner, kommuner, ministerier, hospitaler, skole m.fl.

BAV - Brand Added Value

Når et brand giver merværdi til et produkt og dermed skaber salg, da brand-produktet har højere værdi for kunden end blot produktet

BI - Business intelligence

Et bregeb der dækker over softwareløsninger, der trækker data ud af et eller flere kildesystemer, forenkler dataen og endeligt genindsætter dataen i en ny struktur eller database, så det er nemmere for brugeren at anvende dataen i rapporter og/eller statistikker

BNPL - Buy Now Pay Later

Køb nu betal senere. Begrebet er ofte anvendt i forbindelse med betalingsmetoder, der tilbyder køb med udsættelse af betaling

BOL - Bill of Lading

Et juridisk bindende dokument, der giver transportør alle nødvendige oplysninger til at varetage fragt og fakturering af samme korrekt

BOM - Bill of Materials

Liste over antal, komponenter og pris over materialer for at lave et produkt

BOPIS - Buy Online, Pickup In Store

Køb online, hent i butik. Når online shopping møder den fysiske oplevelse i butikken

BOSFS - Buy Online, Ship From Store

Køb online, send fra butik. En online ordre der sendes fra butikken til kunden

BR - Bounce Rate

Kaldes også for afvisningsprocent. Antal besøg, som forlader hjemmesiden efter blot én sidevisning

BRB - Be Right Back

Straks tilbage

Browser

Kan hente og vise HTML-dokumenter (websider) fra web-servere i hele verden

 

C- Forkortelser

CAC - Customer Acquisition Cost

Prisen for at overbevise kunde om at købe et bestemt produkt

CAGR - Compound Annual Growth Rate

CAGR er det gennemsnitlige årlige afkast over en årrække. Forkortelsen bruges til at danne et bedre overblik over den gennemsnitlige præstation af et aktiv, en virksomhed eller andet over en længere periode. På dansk kan man kalde CAGR for annualiseret flerårig vækstrate.

CAPI - Conversions API

Conversions Application Programming Interface - en modernisering af, hvad Facebook tidligere kaldte Server Side API (SSAPI). Server Side API var en tung kode-mulighed, der tillod brands at oprette brugerdefinerede handlinger, som derefter kunne sendes fra et websteds server til Facebook

CAVV - Card Authentication Vertification Value

Cardholder Authentication Verification Value eller CAVV, er kreditkorttransaktioner, hvor Verified by Visa godkendelsesmetoden bruges

CBDO - Chief Business Development Officer

Kaldes også for Forretningsudviklingschef

CBO - Chief Brand Officer

Kaldes også for Brand chef

CC - Cloud Computing

Se også ASP og ASPS. Software, service eller tjenesteydelse tilbudt via internettet

CCO - Chief Commercial Officer

Kaldes også for Salg og Marketingchef

CDN - Content Distribution Network

Content Distribution Network eller Content Delivery Network. Et netværk af serverer spredt over hele verden

CDP - Customer Data Platform

En kundedata platform, der kan samle information og data fra flere forskellige kilder (online og offline), så virksomheden kun står med én samlet kundeprofil, der kan bruges til markedsføring

CDO - Cash on Delivery

Cash on Delivery eller Card on Delivery. Betaling ved levering af produkt (f.eks. ved hjemmelevering)

CFO - Chief Financial Officer

Kaldes også for Økonomichef

CFR - Cost and Freight

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

CID - Card ID

Kaldes også for Card Identification Number eller Card Identification Code

CIF - Cost, Insurance and Freight

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m

CINO - Chief Innovation Officer

Kaldes også for Innovationschef

CIO - Chief Information Officer

Kaldes også for IT-direktør

CIP - Carriage and Insurance Paid to

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m. I dette tilfælde betaler sælger forsikring og fragt, men køber overtager risikoen, så snart fragtselskabet har modtaget varen

CLO - Chief Legal Officer

Kaldes også for Juridisk chef

CLV - Customer Lifetime Value

Kaldes også for kundeværdi. Måler en virksomheds fortjeneste på en kunde gennem hele forholdets tid mellem virksomhed og kunde

CMF - Color, Materials & Finish

Kaldes også for farver, materialer og overflader. Anvendes ved udvikling af produkt

CMO - Chief Marketing Officer

Kaldes også for Marketingchef

CMP - Consent Management Platform

En platform eller program til samtykkehåndtering, der gør det muligt for et websted at opfylde GDPR-regler ved at opnå brugertilladelse til at indsamle data via cookies under besøg

CMS - Content Mangement System

Software eller framework, der anvendes til styring og vedligeholdelse af indhold på en hjemmeside

CNAME - Canonical Name

Canonical Name eller Canonical Domain. Et alias for domæner - en redirect af originalt indhold til nyt domæne

COGS - Cost of Goods Sold

De direkte omkostninger, der kan tilskrives produktionen af varer, der sælges af en virksomhed. Disse inkluderer omkostninger til materiale og arbejdsomkostninger

COO - Chief Operating Officer

Kaldes også for Vicedirektør eller Driftsdirektør

CPA - Cost Per Acquisition

Pris per erhvervelse (f.eks. kunde, lead, tilmelding osv.) Anvendes ofte i Affiiliate Marketing

CPA - Cost Per Action

Pris per erhvervelse (f.eks. kunde, lead, tilmelding osv.) Anvendes ofte i Affiiliate Marketing

CPC - Cost Per Click

Den maksimale pris per klik på annonce (f.eks. i Google AdWords). Er det samme som PPC

CPG - Consumer Packaged Goods

Forbruger-emballerede varer eller dagligdagsvarer, der anvendes dagligt af gennemsnitsforbrugeren, og som har en rutinemæssig udskiftning eller påfyldning (som f.eks. mad, drikkevarer, tøj, tobak, make-up, husholdningsprodukter m.m.)

CPI - Cost Per Impression

Pris per visning

CPI - Cost Per Install

Pris per installering

CPL - Cost Per Lead

Pris per erhvervelse (f.eks. kunde, lead, tilmelding osv.) Anvendes ofte i Affiiliate Marketing

CPM - Cost Per Mile

Prisen per 1.000 visninger, klik eller indrykninger af annonce

CPO - Cost Per Order

Anvendes oftest i ved markedsføring for at udregne den gennemsnitlige omkostning per salg (inkluderer f.eks. Markedsførings- og forsendelsesomkostninger)

CPO - Chief Production Officer

Kaldes også for Produktionschef

CPQ - Configure, Price & Quote

Et begreb, som bliver anvendt til at beskrive softwaresystemer og er en udvidelse af CRM-systemet, der hjælper sælgere med at tilbyde komplekse og konfigurerbare produkter. På denne måde bliver salgsprocessen mere overskuelig og hurtigere

CPS - Cost Per Sale

Pris per salg

CPT - Carriage Paid To

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

CQO - Chief Quality Officer

Kaldes også for Kvalitetschef

CRM - Customer Relationship Management

System til kunde-dataopsamling og -opbevaring

CRO - Conversion Rate Optimization

Antal besøg, der ender ud i en konvertering

CRO - Chief Risk Officer

Kaldes også for Risikochef

CSAT - Customer Satisfaction

CSAT gør det muligt at måle dine kunders tilfredshed flere gange i løbet af kunderejsen. Der findes to forskellige slags CSATs: Transaktionsbaseret CSAT og relationsbaseret CSAT

CSC - Card Security Code

CSI - Corporate Social Innovation

Kaldes også for Bæredygtig Innovation

CSO - Chief Sales Officer

Kaldes også for Salgschef

CSR - Corporate Social Responsibility

Virksomhedens sociale ansvar

CSRD - Corporate Sustainability Reporting Directive

CSRD er et direktiv fra EU, der stiller krav om virksomheders bæredygtighedsrapportering. Fra 2024 og frem skal alle store og børsnoterede virksomheder rapportere om bæredygtighed efter særlige standarder. Standarderne går under betegnelsen ESRS.

CSS - Cascading Style Sheets

Programmeringsprogram til at formatere design og layout af website

CSS - Comparison Shopping Services

Google Comparison Shopping Services kan placere Shopping-annoncer og gratis produktfortegnelser på Google på vegne af sælgere i følgende lande: Østrig, Belgien, Tjekkiet, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Holland , Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Spanien, Sverige, Schweiz og Storbritannien.

CSV - Comma-separated Values

En CSV-fil, der indeholder data, som er opdelt med komma

CTA - Call To Action

En kort tekst, oftest på en knap eller link, som opfordrer til handling

CTO - Chief Technology Officer

Kaldes også for Teknologichef

CTR - Click Through Rate

Procentdel af brugere som klikker på et givent link. Altså en klikrate

CVC - Card Validation Code

CVD - Card Verification Data

CVN - Card Validation Number

CVO - Chief Visionary Officer

Kaldes også for Udviklingschef

CVV - Card Verification Value

CX - Customer Experience

Kaldes også for kundeoplevelse

 

C2C - Consumer to Consumer

Fra forbruger til forbruger på fx markedspladser som ebay og Facebook marketplace.

C2B - Consumer to Business

Fra forbruger til virksomhed. Det kan fx være, at en virksomhed åbner en konto på en markedsplads og bruger den til at købe produkter / tjenester direkte fra enkeltpersoner. Dette finder oftest sted på freelance arbejdsplatforme, som bl.a. upwork og Fiverr, hvor freelancere tilbyder tjenester til virksomheder.   

D - Forkortelser

D2C - Direct To Consumer

Produkter og ydelser solgt direkte fra producent til kunde, uden tredjepartsforhandlere, grossister eller andre mellemmænd. Kendes også som B2C

DAM - Digital asset management

Kendes også som digitale arkivhåndteringssystemer. Bruges til digitale objekter i en organisation, som f.eks. video, billede, lyd. Bruges til søgning, redigering, organisering, genbrug og lagring af de digitale objekter

DAP - Delivered At Place

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

DDoS - Distributed Denial of Service

En angreb af website, når hjemmesiden overbelastes af falsk trafik

DDP - Delivery Duty Paid

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m. I dette tilfælder leveres den købte vare på købers adresse. Fragt, alle omkostninger, forsikring og fortoldningsomkostninger dækkes af sælger

DDP - Det Digitale Produktpas

Det digitale produktpas er en standardiseret digital løsning, der skal følge et produkt gennem hele dets leve- og forbrugstid. Passet vil gøre det muligt for virksomheder, myndigheder og forbrugere at få adgang til oplysninger om et produkts miljø- og materialemæssige egenskaber.

DDT - Dynamic Decision Tree

Et værktøj til at skabe overblik over hvert enkelt scenarie i brugsmønster

DDU - Delivery Duty Unpaid

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m. I dette tilfælder er sælger ansvarlig for varen frem til den er losset på et bestemmelsessted. Dette bestemmelsessted skal angives i aftalen. Herefter bærer køber risikoen for varen

DFRL - Design for Reverse Logistics

Optimering eller design af en virksomheds retur-flow ved at indtænke emballage og produkt i returlogistik-processen, så det bliver den bedste løsning for både kunde og virksomhed

DFW - Data Feed Watch

Google program til optimering af kundes/brugers shopping feed

DMA - Designated Market Area

Et geografisk område, der repræsenterer et land eller område

DNS - Domain Name Server

Domain Name Server eller Domain Name System eller Domain Name Service. En internettjeneste, som oversætter domænenavne til IP-adresser

DNVB - Digitally Native Consumer Brands

Brand, der hovedsageligt eksisterer i den digitale verden. Et brand, der primært eller udelukkende eksisterer online

DoC - Declaration of Conformity

Producentens eller importørens skriftlige erklæring om, at et produkt overholder gældende EU-krav og standarder.

Domæne

Navnet på hjemmesiden

DP - Demand Planning

Anvendes til at forudsige for markedets efterspørgsel af virksomhedens produkter så præcist som muligt

DPA - Dynamiske Produkt Annoncer

Ift. Facebook annoncering

DPU - Delivered at Place Unloaded

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

DSA - Dynamic Search Ads

Kaldes også for dynamiske søgeannoncer. En mere automatiseret annonceringsløsning fra Google

DSA - Digital Services Act

Et forslag, der skal indføre nye regler for platforme og online markedspladser.

DSP - Demand Side Platform

Et værktøj annoncører anvender til at købe annoncepladser til bedste pris med automatiserede bannerindkøb på auktionsbasis gennem Real Time Bidding (RTB)

 

E- Forkortelser

EAI - Enterprise Application Integration

Valg af softwarearkitektur og anvendelsen af software til udveksling af data mellem flere softwarebaserede systemer

EDB - Elektronisk Databehandling

En systematisk bearbejdning af data ved hjælp af computere

EDGE - Enhanced Data rates for GMS Evolution

Begreb for teknologi indenfor mobilkommunikation, en videreudvikling af GSM-netværket

EDI - Electronic Data Interchange

En metode til udveksling af elektroniske dokumenter (f.eks. fakturaer, salgsdokumenter, følgesedler m.m.) blandt virksomheder, således at dokumenterne kan behandles automatisk

EDRM - Elektronisk Direkte Respons Marketing

Et afregningssystem af modtagers reaktion på reklame til videre brug af direkte marketing via elektronisk automatiseret respons

EFTA - European Free Trade Association

Den Europæiske Frihandelssammenslutning, som består af Island, Liechtenstein, Norge og Schweiz

EPC - Earnings Per Click

Gennemsnitlig indtjening per klik

EPR - Extended Producer Responsibility

EPR er en miljøpolitik indført af EU med det formål at reducere emballageforbrug, øge reel genbrug, genanvende emballage og redesigne til mere miljøvenlig emballage.

EPS - Earnings Per Share

Indtjening per aktie

ERP - Enterprise Resource Planning

En software eller et system, der forbinder en virksomheds forskellige arbejdsprocesser (som f.eks. salg, lager, logistik, økonomi, projektstyring m.m.)

ESRS - European Sustainability Reporting Standards

ESRS består af en række fælles europæiske standarder, som alle virksomheder, der er omfattet af kravene i Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), skal rapportere efter.

ETA - Estimated Time of Arrival

Estimeret ankomsttid

EXW - EX Works

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

EØS - Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde

En aftale mellem EU og tre af EFTA-landene: Island, Liechtenstein og Norge

F- Forkortelser

FAK - Freight All Kinds

Kaldes også for Freight of All Kinds. Et prissystem, der kombinerer forskellige klasser af forsendelser i én gruppe

FAS - Free Alongside Ship

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

FAQ - Frequently Asked Questions

Ofte stillede spørgsmål

FBA - Fullfillment by Amazon

Betyder at Amazon står for al servicen (salg, kundeservice, lagerhåndtering, pakning og fragt)

FBM - Fullfilled by Merchant

Betyder at virksomheden selv er ansvarlig for al servicen (salg, kundeservice, lagerhåndtering, pakning og fragt). Dette er en forkortelse som anvendes i forbindelse med salg på markedsplatforme (som f.eks. Amazon)

FCA - Free Carrier

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

FN - Forenede Nationer

FN er en kæmpe verdensorganisation med 193 medlemslande. Det erklærede mål er at sikre verdensfreden. På engelsk UN - United Nations

FOB - Free On Board

Begreb der dækker over en bestemt type transportaftale med nationale og/eller internationale handelsklausuler, som fastlægger ansvarlige for risiko, omkostninger, dokumenter, transport, forsikring, lastning, losning, reklamationsfrister, forældelsesfrister, begrænsningsbeløb m.m.

FOBO - Fear Of Better Options

Ubeslutsomhed og frygten for, at der er noget bedre, hvis man venter.

FOMO - Fear Of Missing Out

Anvendt på sociale medier - beskriver en angst hos brugere, der er bange for at 'gå glip' af noget

FTE - Full Time Employee

Fuldtidsansat eller årsværk

FTP - File Transfer Protocol

Anvendes til at overføre filer mellem netværk og computer

FUD - Fear, Uncertainty & Doubt

På dansk: Frygt, usikkerhed og tvivl. En desinformationsstrategi, der anvendes i salg, markedsføring, PR, politik, afstemning, kult og propaganda. Strategien skal påvirke opfattelser ved at formidle negativ, tvivlsom eller falsk information gennem frygt

 

FYA - For Your Action

Til din handling / ikke blot til info, men tag venligst action på dette. Når det ikke er business, så kan FYA også bruges som For Your Amusement / Til din fornøjelse.

FYI - For Your Information

Til din information.

G- Forkortelser

GA - Google Analytics

Google Analytics

GDN - Google Display Network

Kaldes også for displaynetværk

GDPR - General Data Protection Regulation

Beskyttelse af EU-borgeres persondata

GEO - Generative Engine Optimization

Optimering af systemer, der bruger kunstig intelligens til at skabe indhold eller løsninger. Man arbejder på at gøre AI-baserede systemer (som f.eks. sprogmodeller eller designværktøjer) mere effektive, præcise og hurtigere, så de kan levere bedre resultater i forhold til de opgaver, de er sat til at løse.

GIF - Grafic Interchange Format

Animeret billede som ikke er statisk

GMS - Global System for Mobile Communications

GMS, EDGE, 3G m.fl. er alle begreber for teknologi indenfor mobilkommunikation

Gns. Position - Gennemsnitlig Position

Din annonces rangering på side 1 på Google i forhold til konkurrenter

GPT-3 - Generative Pre-trained Transformer 3

Er en automatiseret sprogmodel, der bruger dybdegående læring til at producere menneskelignende tekster. Hvis den får en kort indledende tekst om et emne, vil den producere tekst, der fortsætter teksten.

GPRS - General Packet Radio System

Send og modtag data via mobiltelefoni, hvor datamængde opdeles i små pakker og sendes enkeltvis

GPSR - General Product Safety Regulation

Fra 13. december 2024 skal produkter til forbrugere leve op til en ny EU-forordning om produktsikkerhed (GPSR), når produkterne sælges i et EU-land.

GTM - Google Tag Manager

Værktøj til styring af sporingskoder på website

 

H - Forkortelser

HTML - Hyper Text Markup Language

Får tekst og billeder til at virke som links på en hjemmeside

HTTP - Hyper Text Transfer Protocol

En protokol, der hovedsageligt anvendes til kommunikation på WWW

HTTPS - Hypertext Transfer Protocol Secured

Har tilføjet et særligt krypterings-lag ift. HTTP, til beskyttelse af følsomme oplysninger

Hydr. - Hydraulik

En teknisk anordning, hvor væske i et system af forbundne rør anvendes til at overføre tryk og energi

 

I - Forkortelser

ICP - Ideal Customer Profile

En betegnelse, der bruges af både salgs- og marketingteams til at beskrive de firmografiske, adfærdsmæssige og miljømæssige karakteristika ved en virksomhed, som repræsenterer din mest værdifulde kundetype.

ID - Industrielt Design

Design af produker, som kan produceres på industrimaskiner i større antal (masseproduktion)

ID - Identity Document

Kaldes også for Legitimation

IM - Instant messaging

F.eks. ved online chat

IOS - International Standards Organization

En international standardiseringsorganisation med formål at udbrede verdensomspændende proprietære, industrielle og kommercielle standarder

IoT - Internet of Things

Implementering af data og teknologi i hverdagsting, som kan kobles på internettet

IPR - Intellectual Property Rights

Kaldes også for intellektuelle ejendomsrettigheder. En beskyttelse af opfindelser og ideér (gennem f.eks. brugsmodeller, design, ophavsret, patent, varemærker)

ISP - Internet Service Provider

De virksomheder der tilbyder Internet-løsninger som YouSee, Waoo m.v.

IT - Informationsteknologi / edb

Computerbaseret teknologi til opsamling, behandling, lagring og udbredelse af information

 

J - Forkortelser

JIT - Just in Time

En lagerstrategi til at øge effektiviteten, mindske spild og mindske lageromkostninger ved at modtage varer/materialer netop som de skal anvendes i produktionen. Dette kræver, at producenten kan forudsige efterspørgslen nøjagtigt

JOMO - Joy Of Missing Out

Glæden ved at gå glip af noget.

JPEG - Joint Photographic Experts Group

Digital repræsentation af fotografisk billede

JPG - Joint Photographic Group

Digital repræsentation af fotografisk billede

K- Forkortelser

KOL - Key Opinion Leaders

Folk som er aktive i et 'community'. De har typisk opbygget sig en stor og engageret følgerskare. De bliver opfattet som smagsdommere eller eksperter omkring en bestemt niche eller emne

KPI - Key Performance Indicators

Nøgletal, mål, aktiviteter og områder der måles og fokuseres på

L- Forkortelser

LEAD

En potentiel kunde

LIA - Local Inventory Ads

Er Google Shopping-annoncer, der bliver vist som de øverste søgeresultater til lokale produktsøgninger i fysiske butikker. Trends inden for 'lokal shopping' og ‘støt lokalt’ giver stort potentiale for at udvide offline forretninger med online annoncering

LMS - Learning Management System

Et softwareprogram, som anvendes til trænings- og uddannelseskurser online

LTV - Lifetime Value

Beløb, som forventes at blive opnået hos gennemsnitskunde gennem den totale tid som kunde

M- Forkortelser

MACH - Microservices based, API-first, Cloud-native SaaS and Headless

MACH er en tech standard, der beskriver en moderne teknologi arkitektur

MAPD - Mean Absolute Percentage Deviation

Eller MAPE - Mean Absolute Percent Error. En formula til at beregne/forudsige størrelsen af fejl/afvigelse i statistik i procent. Kan anvendes på tværs af produkter, afdelinger og kunder

MAPE - Mean Absolute Percent Error

Eller MAPD - Mean Absolute Percentage Deviation. En formula til at beregne/forudsige størrelsen af fejl/afvigelse i statistik i procent. Kan anvendes på tværs af produkter, afdelinger og kunder

Mark. - Marketing

MCC - My Client Center

Er en AdWords-konto for bureauer, hvor de har adgang til flere kunders AdWords-kontoer

MDSS - Marketing Decision Support System

Samling af virksomheds- og markeds-data fra flere kilder til ét informationssystem

Merk. - Merkantilt

Vedr. handel og indtjening

ML - Machine Learning

Kaldes også for Maskinlæring. Et underområde til kunstig intelligens (AI) og datalogi, som gør det muligt, at computere kan lære, uden at man specifikt har forklaret, hvordan læring foregår

MMS - Multimedia Messaging Service

Korte tekstbeskeder med billeder og/eller lyd, som kan sendes fra en mobiltelefon

MOA - Minimum Order Amount

Kaldes også for mindste ordreværdi

MoM - Month-over-Month

Sammenligning af ændringer fra den nuværende måned i forhold til den foregående måned

MOMS – Meromsætningsafgift

Kaldes på engelsk for VAT. Meromsætningsafgift er en afgift til staten. Afgiften bliver pålagt en vares pris inden den sælges af virksomheden

MOV - Minimum Order Value

Kaldes også for mindste ordreværdi 

MOQ - Minimum Order Quantity

Kaldes også for mindste ordremængde

MQL - Marketing Qualified Lead

Lead der bevæger sig gennem salgsflow og dermed bliver berettiget/kvalificeret til at modtage markedsføringsmateriale

MRP - Materials Requirements Planning

Eller Manufacturing Resource Planning. Planlægning af nødvendige af materialer og lagerplads til produktion

MRR - Monthly Recurring Revenue

Månedlig forventet omsætning ved salg af abonnement eller anden ydelse på månedlig fakturering

MTO - Made to Order

Produktionsstrategi: skræddersyede produkt/vare til kunde. Produktionen starter, når købet er godkendt og ventetiden for kunden er længere end normalt

MUS - Medarbejderudviklingssamtale

En dialog mellem medarbejder og leder

MVP - Minimum Viable Product

Et begreb som oftest anvendes i forbindelse med IT-projekter for at finde det mindst levedygtige produkt eller forløb

N - Forkortelser

NAFTA - North American Free Trade Agreement

En frihandelsaftale mellem Canada, Mexico og USA

NDA - non-disclosure agreement

En non-disclosure agreement er relevant i de situationer, hvor der er en chance for, at din viden eller dine oplysninger kan blive misbrugt. Det kan f.eks. være hvis du indgår samarbejde med andre virksomheder, ansætter en konsulent, har opfundet noget eller vil sælge en virksomhed.

NLP - Natural Language Processing

Kaldes også for sprogteknologi. Anvendelsen af teknologi til at behandle det naturlige sprog gennem et tværfelt af kunstig intelligens (AI), datalogi og lingvistik

NPS - Net Promoter Score

Nøgletal for loyalitetsmål - en effektiv måde at måle dine kunders oplevelser af din hjemmeside og dermed forstå, handle og optimere ud fra disse

O - Forkortelser

O2O - Online-To-Offline / Offline-To-Online

O2O angiver tovejsstrømmen mellem den online og den fysiske verden, især detailhandel og e-handel. Online-To-Offline handel er en forretningsstrategi, der skaber trafik og trækker potentielle kunder fra online kanaler ned i de fysiske butikker for at købe

OEM - Original Equipment Manufacturer

Refererer til den originale producent af varer, dele, udstyr eller software

Omni Channel

Har til formål at skabe en bedre kundeoplevelse med den bedste og mest sammenhængende oplevelse på tværs af flere kanaler (som f.eks. sociale medier, annoncer, app, website m.fl.)

OOO - Out Of Office

Ikke til stede

Org. - Organisation

ORP - Online Reputation Management

En proces, hvor man forsøger at beskytte og/eller forbedre sit ry og omdømme online

OSI - Open Systems Interconnection Reference Model

Et kommunikations- og netværksprotokoldesign

P - Forkortelser

P2B - Platform to Business

Kendes også som PtB eller P-to-B. Platforme (som f.eks. Facebook, Google, LinkedIn, Twitter, Instagram m.fl.) der sælger eller videregiver data til virksomheder

PIM - Product Information Management

Et system til håndtering af produktinformation, som skal sikre virksomhedens håndtering af store mængder komplekse data og produktinformationer

PIN - Personal Identification Number

Kaldes også for pinkode

PNG - Portable Network Graphic

En forbedring af GIF på forskellige områder

PO - Purchase Order

Kaldes også for Indkøbsordre. Et dokument mellem kunde og sælger, der specificerer pris, type og mængde af solgt produkt eller service

POC - Proof of Concept

Også kendt som Proof of Principle. Er et bevis for, at et koncept eller forløb er muligt

POD - Proof of Delivery

Et leverings-bevis, som fastslår modtagers modtagelse af indhold fra afsender

POS - Point of Sale

Kaldes også for POP: Point of Purchase. Kendt som salgsstedet

POP - Proof of Principle

Også kendt som Proof of Concept. Er et bevis for, at et koncept eller forløb er muligt

POV - Point Of View

Chatforkortelse for synspunkt

PPA - Pay Per Action

Afregningsmodel med betaling efter gennemført handling (som f.eks. bekræftet salg, tilmeldt abonnent, tilegnet lead osv.)

PPC - Pay Per Click

Betaling for hvert enkelt klik på annonce. Er det samme som CPC

 

PPE - Pay Per Equity

Betaling med andel af virksomhed (f.eks. Aktier eller andel af virksomhed)

PPV - Pay Per View

Betaling per visning af f.eks. video eller billede. Kan også være en slagsstrategi i tv- eller streaming-branchen; betal per fodboldkamp eller film

PPWR - Packaging and Packaging Waste Regulations Compliance

Emballage- og emballageaffaldsforordningen har til formål at tackle den vedvarende stigning i emballageaffald i hele EU. PPWR vil i høj grad ændre, hvordan vi designer, forbruger og bortskaffer emballage i EU på tværs af alle værdikæder.

PR - Public Relations

Strategisk disciplin, som skal skabe goodwill og positivt omdømme for virksomhed

PSP - Payment Service Provider

Kortnumre er følsomme data og et krav fra en kortindløser til en webshop er, at kortdetaljer indtastes på en sikret side. Dette kræver en godkendelse og langt de fleste webshops vælger derfor at sende deres kunder til en sikret side hos en PSP, når kortdetaljerne skal indtastes. PSPen leverer et betalingsmodul, der dermed bliver bindeleddet mellem forretningen og kortindløser. Forretningen ”slipper” kunden til PSPen, når kunden skal betale og ”får kunden tilbage”, når en betaling er gået enten godt eller galt

Pure Player

Et brand som hovedsageligt eller udelukkende eksisterer online

PV - Page View

Kaldes også for sidevisning. En anmodning fra besøgende om at indlæse en side på websitet

PWA - Progressive Web Apps

En browser, der ligner og fungerer som en app, men som ikke skal downloades som en almindelig app

Q - Forkortelser

QA - Quality Assurance

Vedligeholdelse/opnåelse af et ønsket kvalitetsniveau af en tjeneste eller et produkt, specielt med fokus på hvert trin i leverings- og/eller produktionsprocessen

QC - Quality Control

Kvalitetskontrol. En proces, hvor kvaliteten af alle led og faktorer involveret i produktionen vurderes.

R -Forkortelser

RA - Return Authorization

Kaldes også for RMA - Return Merchandise Authorization og RGA - Return Goods Authorization. Er en del af retur-processen af et produkt for at modtage refusion, udskiftning eller reparation i produktets garantiperiode. RA kan nedsætte den tid en virksomhed bruger på at håndtere serviceordrer og retursager.

RDA - Robotic Desktop Automation

Er en robotsoftwareløsning, en form for automatiseret tekonologi til forretningsprocesser, der kræver menneskelig indblanding (til forskel fra RPA - Robotic Process Automation)

RFI - Request for Information

En forretningsproces der indsamler information om forskellige leverandørers kompetencer

 

RFM-model - Recency, Frequency og Money model

Modellen anvendes til datadrevet markedsføring. Den giver et data-overblik over kundernes købstransaktioner og analyserer deres adfærd. Data der kan anvendes til remarketing

RGA - Return Goods Authorization

Kaldes også for RMA - Return Merchandise Authorization og RA - Return Authorization. Er en del af retur-processen af et produkt for at modtage refusion, udskiftning eller reparation i produktets garantiperiode. RGA kan nedsætte den tid en virksomhed bruger på at håndtere serviceordrer og retursager

RLSA - Remarketing Lists for Search Ads

Byd højere (ved annoncering) end normalt på kunder som allerede har besøgt dit website, da disse oftest er mere værdifulde klik

RMA - Return Merchandise Authorization

Kaldes også for RA - Return Authorization og RGA - Return Goods Authorization. Er en del af retur-processen af et produkt for at modtage refusion, udskiftning eller reparation i produktets garantiperiode. RMA kan nedsætte den tid en virksomhed bruger på at håndtere serviceordrer og retursager

ROAS - Return On Advertising Spendings

Afkast på annoncerings-omkostninger

ROI - Return On Investment

Procentvis udbytte der forventes at blive opnået eller som er blevet opnået af bestemt investering

ROS - Run of Site

En annonce bliver spredt ud på alle sider hos et website

RPA - Robotic Process Automation

Er en robotsoftwareløsning, en form for automatiseret tekonologi til forretningsprocesser. En software, der kan automatisere forskellige opgaver som f.eks. til kundeinteraktioner (chatbots), håndtering af data, behandling af transaktioner samt svare og kommunikere med andre digitale systemer

RSS - Really Simple Syndication

Feed / hub, som indsamler information fra forskellige hjemmesider og samler det ét sted

RSS - Rich Site Summary

Feed / hub, som indsamler information fra forskellige hjemmesider og samler det ét sted

RTB - Real Time Bidding

Bud i realtid. Anvendes oftest ved bannerannoncering på auktionsbasis gennem DSP (Demand Side Platform)

RTDP - Real Time Dynamic Pricing

Dynamisk prisfastsættelse er en prisstrategi, hvor virksomheder fastsætter fleksible priser for produkter eller tjenester baseret på aktuelle markedskrav

S - Forkortelser

SaaS - Software as a Service

Forretningsmodel til licensering af software applikationer

SCA - Strong Customer Authentication

Den 1. januar 2021 indføres der et nyt krav i Europa om, at alle online betalinger (med visse undtagelser) skal verificeres af køberen. Således skal køber snart godkende alle online betalinger i to trin. Udover et privat kodeord, skal køber også godkende købet med en ekstra kode (der f.eks. er send til mobilen). Hvis du som webshop-ejer skal kunne modtage betalinger fra 1. januar 2021, skal du sikre dig, at din betalingsløsning med din PSP er klar til denne to-trins-betaling

SDG - Sustainable Development Goals

FN’s 193 medlemslande vedtog i 2015 17 Verdensmål også kaldet Sustainable Development Goals eller SDG’erne

SEM - Search Engine Marketing

Kaldes også for søgemaskinemarkedsføring. Tiltag der skal skabe trafik til og markedsføring af hjemmeside via søgemaskiner

SEO - Search Engine Optimization

Kaldes også for søgemaskineoptimering. Offpage SEO; ekstern søgemaskineoptimering (f.eks. via linkbuilding og sociale medier). Onpage SEO; Intern søgemaskineoptimering (f.eks. Artikler, beskrivelser, interne links, content marketing m.m.)

SERP - Search Engine Result Page

Søgemaskine-resultater som vises for bestemte søgeord (på f.eks. Google, Bing, Yahoo osv.)

SGE - Search Generative Experience

I 2023 blev Googles feature SGE (Search Generative Experience) lanceret. Den bruger generativ AI til hurtigere at finde og forstå information så søgeoplevelsen bliver forbedret. 

SLA - Service-Level Agreement

Tjenesteudbyder udarbejder en serviceaftale (Service-Level Agreement) baseret på kundens krav. Kunde angiver til tjenesteudbyder, hvilke forventninger han/hun har til servicen

SLR - Service-Level Requirement

En udmelding fra en kunde til en tjenesteudbyder, som beskriver kundens serviceforventninger. Tjenesteudbyderen udarbejder en serviceaftale (SLA - Service-Level Agreement) baseret på kundens krav

S.M.A.R.T.

Model til opnåelse af KPI'er. Specific (Specifik), Measurable (målbar), Achievable (opnåelig), Responsible (ansvarlig), Time-related (tids-begrænset) - En model der konkretiserer og muliggør bestræbelsen efter KPI'er

SMM - Social Media Marketing

Markedsføring via alle annonceringsmuligheder på sociale medier (som f.eks. Instagram, Facebook, Snapchat, Twitter, LinkedIn osv.)

SMO - Social Media Optimization

Optimering / øget trafik via sociale medier

SMS - Small Message Service

Small Message Service eller Short Message Service. Teksttjeneste til mobiltelefonsystemet GSM

SMTP - Simple Mail Transfer Protocol

Metode eller server overdrager e-mail-meddelelser fra afsender til modtager

SOA - Service-oriented Architecture

En måde hvorpå man opbygger en it-arkitektur

SoMe - Sociale Medier

Sociale Medier

SOP - Standard Operating Procedure

En standardprocedure med trin-for-trin instruktioner. Ofte er den udarbejdet af virksomheden for at hjælpe medarbejdere med at udføre rutine-opgaver

SOV - Share of Voice

En annonces procentvise 'synlighed' ift. konkurrence på en side. Er der fem annoncer får de hver 20%, er der kun én annonce får den 100%

SQL - Sales Qualified Lead

Et Lead (potentiel kunde), der anses som købeklar

SSG - Static Site Generator

Statiske webstedsgeneratorer (SSG) anvender data og indhold på skabeloner og genererer en helt statisk side, der kan serveres til besøgende

SSL - Secure Sockets Layer

En krypteringsteknologi, som laver sikker forbindelse mellem web-server (hjemmeside) og browser (besøgende)

SSP - Supply Side Platform

Et værktøj udgivere anvender til at sælge annoncepladser på hjemmeside til bedste/højeste budte pris

SSR - Server Side Rendering

Er den mest almindelige metode til visning af information på et website. Det fungerer ved at konvertere HTML-filer på serveren til brugbare oplysninger til browseren

SVG - Scalable Vector Graphics

Billedformat

T - Forkortelser

TBA - To Be Announced

Meddeles senere

TBC - To Be Confirmed

Skal bekræftes

TBD - To Be Decided

Skal besluttes

TBT - Throwback Thursday

Et fænomen på sociale medier til at poste gamle billeder

TIA - Transfer Impact Assessment

Som virksomhed må man kun overføre personoplysninger til tredjelande uden for EU, hvis man kan dokumentere, at det modtagende land har et databeskyttelsesniveau svarende til det, GDPR sikrer os her i EU. Dette kan gøres med en TIA.

TLD - Top-Level Domain

Et top-level domæne (TLD) er det sidste tekstsegment i et domænenavn, såsom .com eller .net. Topdomæner kaldes også domæneudvidelser, domænesuffikser og URL-udvidelser. TLD'er er vigtige, fordi de angiver typen eller kategorien af ​​et websted, såsom Commercial(.com), Network (.net), Organisation (.org) eller landespecifikt (.de, .fr, .dk).

TLS - Transport Layer Security

Forgænger: SSL (Secure Sockets Layer). En protokol, der gør kryptering af følsomme oplysninger ved kommunikation online muligt

TPL - Third-party Logistics

Kaldes også for tredjepartslogistik. En tredje part - logistik - ud over sælger og kunde

U - Forkortelser

UC - Unified Communication

Samling af kommunikationsformer (f.eks. Fastnet-telefon, mobiltelefon, softphone) med applikationer som chat, virtuelt møde, e-mail, fælles mapper m.m.

UCE - Unsolicited Commercial E-mail

Kaldes også for email spam eller junk email

UGC - User Generated Content

Brugergenereret indhold dækker over enhver form for indhold, der er skabt af brugerne i stedet for professionelle forfattere eller redaktører. UGC kan findes i mange former, f.eks. tekst, billeder, videoer, lydoptagelser eller links.

UI - User Interface

Kaldes også for brugergrænseflade. Et begreb for, hvordan kunden/brugeren oplever hjemmeside fra bestemt teknologi f.eks. Pc, tablet, smartphone, app, PlayStation, TV m.m.

URL - Uniform Resource Locator

Webadresse i browser. Et domænenavn er også en URL

USP - Unique Selling Point

Unique Selling Point eller Unique Selling Proposition eller Unique Value Proposition. Unikke fordele ved produkt eller ydelse, som påvirker kunden til køb

UV - Unique Visitor

Kaldes også for unik besøgende. En besøgende, der besøger hjemmesiden mere end en gang i en bestemt tidsperiode

UX - User Experience

Kaldes også for brugeroplevelse. Den samlede oplevelse for kunden/brugeren på en hjemmeside. Inkluderer brugervenlighed, service, købsflow m.m.

V - Forkortelser

VAT - Value-added Tax

Kaldes også for MOMS (meromsætningsafgift)

VoC - Voice of Custome

Det at lytte til kunderne

VR - Virtual Reality

En illusion i form af lyd og billede, der frembringer en digital parallelverden, som deltager oplever at være en del af og kan påvirke

VTC - View Through Conversion

Anvendes til måling af en annonces effektivitet. Kunden så annoncen, men besøgte først hjemmesiden og gennemførte købet i senere session

W - Forkortelser

WAN-datanet - Wide Area Network

Netværk, som dækker over store geografiske områder og består af to eller flere LAN-netværk

WAP - Wireless Application Protocol

En protokol til dataoverførsel på mobiltelefoner, karakteriseret ved reduceret grafik, tekst og funktionalitet

WAP - Wireless Access Points

En WAP-enhed forbinder trådløse enheder til en kablet internetforbindelse

WMS - Warehouse Management System

Et system, der kan optimere processer og funktioner på et lager om det er vare-modtagelse, -lagring eller -afsendelse

WOM - Word of Mouth

Inden for markedsføring er der tale om kommunikation. En overbringelse af information fra et menneske til et andet om f.eks. et brand, produkt eller en service. En ikke-kommerciel komunikation, hvor hverken sender eller modtager bliver belønnet

WRAP - Worldwide Responsible Accredited Production

Et partnerskab, hvis mål er at fremme sikker, lovlig human og etisk fabrikation/produktion i hele verden

WTO - World Trade Organization

Verdenshandelsorganisationen er rygraden i det globale handelssystem

WWW - World Wide Web

World Wide Web

WYSIWYG - What You See IS What You Get.

Hvad du ser, er hvad du får

X - Forkortelser

XML - Extensible Markup Language

En liste af alle URLs på et website, anvendt til at udveksle information mellem computere. Udvidelser af XML: XHTML, XSL, Microsoft Word 2007, OpenOffice.org Writer m.fl

Y - Forkortelser

YoY - Year-over-Year

Sammenligning af ændringer fra det nuværende år i forhold til det foregående år

YTD - Year To Date

Tiden fra begyndelsen af et kalenderår eller finansår og op til den dag du vælger.

Andre relevante fokusområder

På agendaen

Priser & Prismarkedsføring

Priser må ikke vildlede. Læs om prissammenligninger, ”gratis”, spar op til, mængderabat mv. KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Markedsføringsloven

Vildledende markedsføring, grøn markedsføring og markedsføring ved brug af influenter KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Permissions

E-mail markedsføring kræver samtykke - find reglerne og undtagelsen her KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Forbrugerkøb

Købeloven, mangler, reklamationsret, returret og klagenævn KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Forbud mod Geoblokering

EU-borgere skal kunne købe i netbutikken, med der er ikke leveringspligt KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handel, Salgsbetingelser & Fortrydelse

Handelsbetingelser for e-handel, oplysningspligt og fortrydelsesret KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Betalinger

Hvornår må betaling trækkes, betalingsgebyrer og oplysningspligt KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Aftaler, prisfejl, garanti & gavekort

Aftaleindgåelse, formidling, aftalevilkår, salgspligt, It-kontrakter B2B KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Handelsbetingelser værktøj

Udfyld dine egne handelsbetingelser med værktøjet nedenfor. Hvis du har spørgsmål, kontakt da Fagchef for Forbrugeraftaler og Forbrugerklagesystemer Bo Dalsgaard på bda@danskerhverv.dk

På agendaen

Tilgængelighedskrav for produkter og tjenester

Tilgængelighedsloven, der implementerer EU’s tilgængelighedsdirektiv, blev vedtaget d. 17. juni 2022. Tilgængelighedsloven stiller krav til en række produkter og tjenester, der skal gøres tilgængelige for personer med handicap. Dansk Erhverv er enige i målet om øget tilgængelighed, men er bekymret for, at det bliver uforholdsmæssigt dyrt for virksomhederne at overholde de ny krav.

På agendaen

Abonnement og Kundeklub

Aftaleindgåelse, fortrydelse, opsigelse, prøveperiode, betaling, nyhedsbrev mv. KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Jura

Juridisk hjælp til e-handel, webshops, markedsføring, logistik, eksport m.m.

På agendaen

Digital Services Act (english)

The Commission has presented the proposal "Digital Services Act" (DSA), which will introduce new rules for platforms and online marketplaces. There is a need to adapt the legislation to the changed reality that digital services and platforms constitute today. In particular, studies show that unsafe and illegal products are sold from 3rd country sellers on online marketplaces under-mining consumer safety and reputable European traders. The Danish Chamber of Commerce therefore welcomes the proposal. However, in its current form, it leaves the gap in relation to the sale of dangerous products on online marketplaces unsolved.

På agendaen

Digital Handels nyhedsbrev

Seneste nyt om e-handel – direkte i din indbakke. Nyhedsbrevet indeholder nyeste statistikker, e-handelsjura, kommende events, medlemsfordele og redaktionelt stof om e-handel. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Spørg Cecilia

Alle vores medlemmer har mulighed for at rette juridiske spørgsmål til Digital Handels egen jurist, konsulent Cecilia Darwish. KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Rådgivning

Rådgivning om e-handel. KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-eksport jura

Hvad gælder ved markedsføring i andre europæiske lande KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Webinar

Gense juridiske webinarer. KONTAKT DIGITAL HANDEL: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsguides

Diverse guides om e-eksport, markedspladser, markedsføring, betalinger og forkortelser. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Netværksgrupper

Sammen er vi stærkere - se mulighederne for at udveksle erfaringer. Bliv medlem af en netværksgruppe, og få professionel sparring, personlig udvikling og et stærkt fagligt netværk! Det er gratis at deltage som medlem af Dansk Erhverv. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Anmodning modtaget

Vi kontakter dig snarest muligt med status på din optagelse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Nyhedsarkiv (fra FDIH)

Find FDIH's mest populære nyheder fra før fusionen 01.11.2020 her. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Abonnement

KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

AI

Opdag AI's muligheder - få indsigt, perspektiv og inspiration. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Albanien

E-handelsrapport med Albanien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Amazon

Bliv klogere på netbutikkernes fremtidige udfordringer og muligheder med markedspladser. Læs om trusler og muligheder med eksport, logistik, vækst, efterspørgsel og markedsandele i konkurrencen eller samarbejdet med Amazon og Alibaba. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

B2B

B2B e-handel guides, analyser, juridiske regler og webinarer. B2B e-eksport guide, e-handelsanalyse og handelsbetingelser. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Baltikum

E-handel guides, analyser og rapporter med Baltikum. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Belgien

E-handelsrapport med Belgien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Betalinger

Gennem guides, rapporter og nyheder får du gode råd og hjælp til at forstå betalinger, samt vejledning til at vælge den rigtige betalingsløsning. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Big data

Events om BI, kundedata, data segmentering m.m.

På agendaen

Black Friday & Black Week

Guides, analyser, events, artikler og gode råd til klargøring af Black Friday og Black Week KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Bosnien

E-handelsrapport med Bosnien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Bulgarien

E-handelsrapport med Bulgarien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Brasilien

E-handel med Brasilien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Bæredygtighed

Digital Handel har fokus på bæredygtighed i alle led af e-handel. Nye handelsmønstre rejser spørgsmål om bæredygtighed i e-handel. Produktion, salg og distribution sker på tværs af kloden, så der er behov for løbende tilpasning eller udvikling af løsninger, som sikrer e-handel en globale fremdrift uden at belaste klima, ressourcer eller helbred.

På agendaen

Onlinesikkerhed

KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Cypern

E-handelsrapport med Cypern KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

D2C (Direct-to-Consumer)

Få viden om den voksende forretningsmodel D2C med artikler, events m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Danmark

E-handelsrapport med Danmark KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-eksport

Her finder du viden om e-eksport til udlandet, både B2C og B2B. Dyk ned i vores guides og rapporter samt landespecifik viden. Derudover kan du se kommende events inden for e-eksport eller gense tidligere webinarer. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handel i EU kontekst

Ecommerce Europe er en organisation for europæisk e-handel, hvis opgave er at fremme e-handlens interesser og indflydelse i Europa som fortaler for branchen, gennem kommunikation og networking.

På agendaen

Finland

E-handel guides, analyser og rapporter med Finland. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Frankrig

E-handel guides, analyser og rapporter med Frankrig. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Grækenland

E-handelsrapport med Grækenland KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Holland

E-handel guides, analyser og rapporter med Holland. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Irland

E-handelsrapport med Irland KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Island

E-handelsrapport med Island KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Italien

E-handelsrapport med Italien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Japan

E-handel med Japan KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Julehandel

Guides og gode råd til klargøring af webshop til julehandlen. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Kina

E-handel med Kina KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Kroatien

E-handelsrapport med Kroatien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Landespecifik viden

E-eksport guides, markedsrapporter m.m. til udlandet bl.a. Baltikum, Finland, Frankrig, Holland, Norge, Polen, Storbritannien, Sverige og Tyskland. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Luxembourg

E-handelsrapport med Luxembourg KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Malta

E-handelsrapport med Malta KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Markedsføring

Guides og events om SEO, social media m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Montenegro

E-handelsrapport med Montenegro KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Moldavien

E-handel guides, analyser og rapporter om Moldavien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Nordmakedonien

E-handelsrapport med Nordmakedonien. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Norge

E-handel guides, analyser og rapporter med Norge. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Online iværksætteri

Flere iværksættere vælger at starte online. Her finder du viden, gode råd, guides, events og værktøjer til at komme i gang med online handel – fra valg af platform og betalingsløsninger til markedsføring og logistik.

På agendaen

Online markedspladser

Guides, events og insights om online markedspladser, herunder Amazon, TEMU, Alibaba, m.fl.: Fordele, ulemper og erfaringer ved de forskellige markedspladser. Læs vores strategiske markedspladsguide der går i dybden med europæiske og internationale markedspladser. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Polen

E-handel guides, analyser og rapporter med Polen. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Portugal

E-handelsrapport med Portugal KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Rumænien

E-handelsrapport med Rumænien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Schweiz

E-handelsrapport med Schweiz KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Serbien

E-handelsrapport med Serbien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Slovenien

E-handel guides, analyser og rapporter med Slovenien. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Spanien

E-handelsrapport med Spanien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Storbritannien

E-handel guides, analyser og rapporter med Storbritannien. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Sverige

E-handel guides, analyser og rapporter med Sverige. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Platform og Forretningssystemer

Platform og forretningssystem omfatter opbygning, gamification, konverteringsoptimering, salgsflow, søgemaskine m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Online Svindel

Her finder du guides til at undgå svindel, samt relevante nyheder og analyser. Derudover har du mulighed for at gense vores webinarer om online sikkerhed og hjælp til beskyttelse af jeres organisation. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Sydøstasien

E-handel med Sydøstasien KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-logistik

Styrk din viden om logistik og supply chain - inspiration og guides. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Tjekkiet, Slovakiet, Slovenien & Ungarn

E-handel guides, analyser og rapporter om Tjekkiet, Slovakiet, Slovenien & Ungarn

På agendaen

Tyskland

E-handel guides, analyser og rapporter med Tyskland. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Ukraine

E-handelsrapport med Ukraine KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Østrig

E-handelsrapport med Østrig KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Gense e-handel events On Demand

Se tidligere webinarer og konferencer om bl.a. kundeservice, chatbots, SEO, SEM, markedsføring, certificeringer, PIM, transport og logistik, omnichannel, trends og tendenser m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handels konferencer

Se eller gense tidligere konferencer fra Digital Handel On Demand. Konferencer om: Omnichannel, kundeoplevelse, on- og offline synergier, fragtløsning og levering, omnichannel marketing, data, cookies, kundedata, personalisering, tredjeparts-cookies, data tracking m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelskonferencer

Årets mødested for e-handlere hvert eneste år. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelspriser

E-handelsprisen er branchens største fest og awardshow. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelskonferencen 2023

Se eller gense Digital Handels E-handelskonference 2023 med Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelskonferencen 2022

Se eller gense Digital Handels E-handelskonference 2022 med Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner.

På agendaen

E-handelskonferencen 2021

Se eller gense Digital Handels E-handelskonference 2021 med Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner. Oplev interessante talere og inspirerende cases om The New Normal. Se eller gense paneldebatten, oplægget fra Ashley Dudarenok eller bliv klogere på Kina, marketing, miljø, AI, kundetilfredshed, automatisering, markedspladser, fremtiden og meget mere. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelskonferencen 2020

E-handelskonferencen 2020 går virtuelt, og nøgleordet i år er ”omstilling” ! E-handelskonferencen har længe været den største konference for dansk e- og detailhandel og bliver for 15. gang afholdt af FDIH (Foreningen for Dansk Internethandel) – dog for første gang virtuelt. Talerrækken spænder fra internationale eksperter over skarpe digitale købmænd til visionære ledere. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

B2B konferencen 2022

Gense Digital Handels B2B e-handels konference 2022. B2B e-handel er på alles læber og de nyeste trends viser, at vi skal have tegnebrættet frem igen og sætte en ny klar digital strategi med emner som data, personaliserede kundeoplevelser, omnichannel (ja, også for B2B), digitale transformationer, systemer og meget mere. Den nyeste B2B-analyse viser, at 70% af alle B2B-indkøbere handler online. Så der er ingen vej tilbage! KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Datakonferencen 2021

Gense Digital Handels Datakonference 2021 om tracking, cookies, pop-ups, marketing, omsætningspotentialer, SEO, kundedata, system- og dataintegrationer, kundedata, kundesegmenter, personalisering, tredjeparts-cookies, CDP, PIM, AI-teknologi og produktdata m.m. Data er e-handlernes guld. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Omnichannel konferencen 2021

Gense Digital Handels Omnichannel konference 2021 om hvordan online handel kan understøttes af fysisk retail, synergier mellem online og offline, kundeservice, købsrejse, brand, markedsføring, konkurrence m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

SMV konferencen 2021

Gense Digital Handels SMV konferencen 2021 om iværksætter-eventyr, abonnementer, konkurrence, eksport, platforme og systemer, automatisering, IT-løsninger, ordre-, lager-, fragt- og indkøbshåndtering, Supply Chain, omnichannel, personaleledelse, forretningsstrategi og fremtiden m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Logistikkonferencen 2021

Gense Digital Handels Logistikkonference 2021 om nye logistiske tiltag, transportflow, bæredygtighed, grøn omstilling, lagerautomation, fulfillment-satsninger, logistikanalysen 2021, fremtiden m.m. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Analyser

Dansk Erhverv tilbyder en lang række analyser om e-handel, der kan danne baggrund for nye initiativer og beslutninger, du kan tage i din virksomhed. Find e-handelsårsanalyser, halvårsanalyser, månedsanalyser samt analyser om logistik, B2B, Amazon, mode, bolig og have m.fl. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2024

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2024 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2025

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2025 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2023

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2023 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2022

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2022 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2021

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2021 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2020

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2020 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsanalyser 2019

Årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser 2019 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Tidligere analyser

Tidligere årsanalyser, halvårsanalyser og månedsanalyser frem til 2018 fra Digital Handel. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Logistikanalyser

Logistik er et centralt konkurrenceparameter for e-handlere. Forbrugerne forventer at få leveret deres køb billigt, til tiden og naturligvis uden skrammer. Find logistik analyser fra digital handel her. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

E-handelsbarometer

Hvad er et e-handelsbarometer? Efter hvert kvartal stiller vi netbutikkerne nogle spørgsmål, som de besvarer, og så samler vi alle svarene, som bliver tilgængelige her hos Digital Handel. På den måde kan netbutikkerne se, om deres udvikling passer med resten af branchen. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Black Friday analyser

Black Friday, Black Weekend og Cyber Monday får hvert år større og større betydning for danske netbutikker. Se Digital Handels analyser om e-handlernes forventninger til Black Friday. Bliv klogere på hvilke forventninger og tiltag andre netbutikker gør forud for Black Friday. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Julehandels-analyser

Julehandlen har stor betydning for danske netbutikker. Se Digital Handels analyser om forbrugernes adfærd ved online juleshopping. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Bolig & have analyser

Digital handel tilbyder brancheanalyser om bolig og have, som giver indblik i onlinesalget af byggematerialer, møbler og planter m.m. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Svindel analyser

Flere og flere netbutikker kæmper hver dag imod svindlere. I Digital Handels analyse om svindel får du viden om svindelforsøg, gennemført svindel, svindelforebyggelse m.m. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Tøj, sko og accessories analyser

Digital handel tilbyder brancheanalyser om tøj, sko og accessories, som giver indblik i, hvordan danskerne handler på nettet. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Uddannelses-analyser

Virksomhederne spejder efter digitale medarbejdere. Læs i Digital Handels analyse om virksomheders ønske til digitale kompetencer, mens niveauet af digitale uddannelser stiger. Medlem af Dansk Erhverv? Tilgå alle vores analyser nedenfor med login. Ikke medlem af Dansk Erhverv? Er du studerende, journalist eller ansat på en uddannelsesinstitution, kan du kontakte os og få tilsendt en analyse. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

Andre analyser

Dansk Erhverv tilbyder en lang række analyser om e-handel, der kan danne baggrund for nye initiativer og beslutninger, du kan tage i din virksomhed. Find diverse analyser om dansk e-handel, bl.a. analyse om online dagligvarehandel, analyser om rejser og kulturoplevelser samt eksterne analyser. KONTAKT: digital-handel@danskerhverv.dk +45 7225 5601

På agendaen

SoMe Digital Handel

Find Dansk Erhverv Digital Handel på de sociale medier, og følg vores arbejde og team bagved.

På agendaen

Nye teknologier

Bliv klogere på Web 3.0, herunder Metaverse, blockchain m.m., og de fremtidige udfordringer og muligheder, dette tilbyder. Find viden om Web 3.0 i e-handelsguides, analyser, events og artikler.