{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Psykisk arbejdsmiljø er omfattet af arbejdsmiljøloven, og du har som arbejdsgiveren pligt til at sikre et sikkert og sundt psykisk arbejdsmiljø for alle ansatte i virksomheden.
Det psykiske arbejdsmiljø, der reguleres af arbejdsmiljøloven, er afgrænset i forhold til arbejdet, der opstår i forbindelse med den måde arbejdet er planlagt på, de organisatoriske forhold, der har betydning for arbejdets indhold, herunder kravene i arbejdet, den måde arbejdet udføres på og de sociale relationer i arbejdet.
Psykisk arbejdsmiljø er som udgangspunkt karakteriseret ved enten direkte, eller indirekte at være knyttet til de ansattes arbejdsfunktion eller arbejde.
I skal sikre, at:
Alle i virksomheden herunder virksomhedsledere, arbejdsledere og ansatte skal handle, hvis de bliver klar over et problem i det psykiske arbejdsmiljø. Bemærk, at kan en ansat ikke selv løse problemet, skal den ansatte meddele det til den nærmeste leder, arbejdsgivere eller arbejdsmiljøorganisationen, der har pligt til at handle og sikre at problemet håndteres, søge løsninger og forebygge gentagelse.
Fokusområder i det psykiske arbejdsmiljø
Bekendtgørelsen om psykisk arbejdsmiljø har fokus på fem områder:
Det psykiske arbejdsmiljø skal afdækkes i arbejdspladsvurderingen
Arbejdspladsvurderingen skal omfatte både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Dansk Erhverv anbefaler, at denne del af arbejdspladsvurderingen alene omfatter de forhold, som er omfattet af bekendtgørelsen om psykisk arbejdsmiljø.
Dansk Erhverv har udarbejdet en spørgeramme til brug for arbejdspladsvurderingens afdækning af det psykiske arbejdsmiljø. Spørgerammen bør tilpasses den enkelte virksomhed.
Find og download spørgerammen i 'Spørgeramme til kortlægning af psykisk arbejdsmiljø'.
Arbejdstilsynets tilsyn med psykisk arbejdsmiljø
Arbejdstilsynet har de seneste år haft et stigende fokus på tilsyn med psykisk arbejdsmiljø.
Afsættet kan være arbejdspladsvurderingen, hvor man vil tage afsæt i virksomhedens eventuelle handlingsplaner for det psykiske arbejdsmiljø.
Læs mere i 'Gode råd om psykisk arbejdsmiljø'.