Velkommen til Dansk Erhvervs nye website. Du vil i en periode nogle steder opleve at blive sendt tilbage til vores gamle site.

Arbejdsmiljø

Virksomhedens arbejdsmiljøarbejde

Arbejdsmiljøloven stiller krav om, at der på alle virksomheder skal foregå et samarbejde mellem de ansatte og ledelsen om virksomhedens arbejdsmiljøarbejde.

Guide
Del

Skal I have en arbejdsmiljøorganisation?

På alle virksomheder med mere end 9 ansatte skal der være en arbejdsmiljøorganisation i mindst et niveau. Hvis der på jeres virksomhed er mere end 34 ansatte skal jeres arbejdsmiljøorganisationen være i to niveauer.

En arbejdsmiljøorganisation i et niveau består af en eller flere arbejdsmiljøgrupper, hvori der indgår én valgt arbejdsmiljørepræsentant og én udpeget arbejdsleder.

Kræver medlemskab

Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Endnu ikke bruger? Opret dig

Værktøjer

Andre relaterede guides i temaet

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.