;

Den vanskelige samtale

Som leder kan du få behov for at sige til din medarbejder, at noget skal ændres. Få inspiration til at forberede og gennemføre samtalen.

Guide

Forberedelse til den vanskelige samtale

Hvad er målet med samtalen?
Som leder er du ansvarlig for at gøre noget, hvis du oplever, at din medarbejders performance eller adfærd står i vejen for at opnå virksomhedens ønskede resultater. Det kan være fristende at afvente situationen og håbe, at tingene ændrer sig af sig selv. Men både af hensyn til dig selv, din virksomhed og medarbejderen gælder det om at tage samtalen hurtigst muligt. Udover at du som leder med denne samtale påvirker virksomheden i den rigtige retning, så kan en sådan samtale også medvirke til øget tillid og bedre samarbejde, fordi din medarbejder oplever, at du er tydelig om dine forventninger.

Kontakt

HR & Ledelse

Jens Teisen

Fagchef for HR og Ledelse
Medarbejderprofil
HR & Ledelse

Pernille Taarup

Fagchef for HR og Ledelse
Medarbejderprofil

Andre relaterede guides i temaet