Vild udvikling blandt onlinekunderne skaber bekymring før Black Friday: Jeg håber virkelig ikke, at det går sådan
De danske onlineforbrugere forventer at skrue op for forbruget i forbindelse med dette års Black Friday. En stor del af forbruget risikerer dog at ende hos udenlandske netbutikker som Temu. Det bekymrer Dansk Erhverv.
Bemærk: Respondenterne i analysen er danskere, der har handlet online inden for den seneste uge
Black Friday er en god mulighed for at sparke julesalget i gang, øge omsætningen og få en masse nye kunder. Sådan plejer stifterne af Legeakademiet.dk, Ann Riemer-Jeppesen og Jane Vestergaard, at tænke. Men i år det anderledes:
”Vi går ind til Black Friday med bekymrede miner. Temu har presset annoncepriserne voldsomt op, og så er vi er nervøse for, at mange forbrugere vil handle på Temu i jagten efter billige varer,” forklarer Ann Riemer-Jeppesen.
Dobbelt så mange vil handle i udenlandske netbutikker
Bekymringen er ikke ubegrundet. Dansk Erhvervs analyse om onlineforbrugernes forventninger til Black Friday viser, at 38 procent af forbrugerne forventer at handle i udenlandske netbutikker. Det er mere end en fordobling fra sidste år.
Det er en markant og bekymrende udvikling, lyder det fra Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv, som ser en hovedårsag til udviklingen:
”Den oplagte og i mine øjne troværdige forklaring er Temu, som på rekordtid er blevet den næstmest anvendte netbutik i Danmark.”
Hvis forbrugerne ender med at shoppe hos Temu i stor stil, så kan det ramme de danske netbutikker hårdt, vurderer han og peger på, at mange netbutikker allerede er presset af Temu
”Jeg håber virkelig ikke, at det går sådan, som analysen lægger op til. Omsætningen i forbindelse med Black Friday er virkelig vigtig for mange, og man bruger rigtig mange ressourcer på at planlægge indkøb og kampagner. Derfor kan det komme til at gøre ondt mange steder i branchen.”
Den vurdering deler Ann Riemer-Jeppesen fra legeakademiet.dk:
”Vi hører allerede om forhandlere, der ikke regner med at være her i 2025, og vi hører om leverandører, der brænder inde med store lagre, fordi Temu snupper så store markedsdele. Hvis det også sker i forbindelse med Black Friday, frygter jeg, at det vil få konsekvenser hos mange – særligt de mindre.”
Øget forbrug
Det forventede øgede forbrug i udenlandske netbutikker er et alvorligt men for de danske netbutikker, der eller kan glæde sig over, at forbrugerne forventer at bruge flere penge i forbindelse med årets Black Friday.
Godt halvdelen af onlinekunderne forventer at handle i forbindelse med Black Friday, og andelen af onlineforbrugere, der forventer at bruge 5.000 kr. eller mere, er steget markant. I 2023 var det 16 procent, der planlagde at bruge mere end 5.000 kr., mens hele 21 procent forventer at bruge dette beløb i 2024.
”Det falder på et tørt sted for netbutikkerne, for forbrugerne har i det sidste lange stykke tid haft lidt svært ved at få pungen op af lommen,” konstaterer Niels Ralund.
Han håber samtidig, at forbrugerne vil give den lidt ekstra gas, fordi selve Black Friday i år er en lønningsdag;
”De tidligere år, hvor det er sket, er forbruget i hvert fald vokset markant.”
Flere vil handle boligtilbehør, men flest vil handle tøj og sko
Mere end halvdelen (54 procent) af de købsparate forbrugere forventer at handle tøj, sko og accessories i forbindelse med Black Friday 2024. Det er dermed den varekategori, som flest forbrugere forventer at handle.
Elektronik og hvidevarer er også populære, og knap 36 procent af forbrugerne forventer at lede efter disse varer til Black Friday. Dette er blot 2 procentpoint mindre sammenlignet med 2023.
Forventningerne til at købe ting til boligen er steget markant siden 2022, hvor blot 22 procent af forbrugerne forventede at købe disse varer i forbindelse med Black Friday. I 2024 er dette steget til 33 procent, altså en stigning på 11 procentpoint.
Mange har udskudt køb
Godt 4 ud af 10 (44 procent) af forbrugerne, har i oktober 2024 udskudt et køb i forhåbning om, at de kan få det på tilbud til Black Friday. Siden 2016 har der været en generel stigning i andelen af forbrugere, som har udskudt et køb, i håb om at finde det billigere Black Friday.
De unge er den gruppe af forbrugere, der er mest villige til at udskyde et køb i forhåbning om at finde et Black Friday tilbud. Godt 6 ud af 10 (63 procent) i 2024 har udskudt et køb. Ligeledes har lidt over halvdelen (53 procent) blandt børnefamilier udskudt et køb.
Pensionister er generelt den befolkningsgruppe, som er mindst tilbøjelige til at udskyde et køb i forhåbning om Black Friday tilbud. Her har ca. hver femte (19 procent) i 2024 udskudt et køb.
Black Friday: Se alle vores artikler og tal

Kommentar: Årets Black Friday slog 2023 med længder
Nationalbanken har netop præsenteret nye tal for betalingskortomsætningen i dagene omkring årets Black Friday. Tallene er bemærkelsesværdige og afslører, at omsætningen på Black Friday i år var hele 43 procent højere end samme dag i 2023.

Black Friday overgik klart forventningerne på nettet
Selvom forbrugerne shoppede løs i tiden op til Black Friday, var der masser af købekraft tilbage på selve dagen, som bød på flere rekorder. Tal fra MobilePay og flere virksomheder viser markant fremgang i både transaktioner og omsætning.

Black Friday: Elgigantens varehuschef har pakket ekstra underbukser og købt energidrikke: ”Det er bare en fed dag”
Black Friday er den største salgsdag for mange danske virksomheder. Det er også den fedeste. Det mener Nicklas Brix, der er varehuschef i Elgiganten i Fields. Dansk Erhverv fulgte i hælene på ham, da flere måneders forberedelse kulminerede til Black Friday.

Opløftende start på Black Week: ”Det er gået helt fantastisk”
De første tal i forbindelse med Black Friday og Black Week viser, at forbrugerne shopper løs. Fortsætter tendensen, styrer Black Friday mod at blive et kærkomment boost til de danske virksomheder, lyder det fra Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

Ny analyse: Danskerne forventer at bruge 16 procent mere på årets Black Friday
4 ud af 10 danskere vil shoppe i forbindelse med Black Friday, og de vil i gennemsnit bruge 500 kr. mere end sidste år. Det viser en ny analyse fra Dansk Erhverv, der trods det øgede forbrug også giver anledning til bekymring.

Vild udvikling blandt onlinekunderne skaber bekymring før Black Friday: Jeg håber virkelig ikke, at det går sådan
De danske onlineforbrugere forventer at skrue op for forbruget i forbindelse med dette års Black Friday. En stor del af forbruget risikerer dog at ende hos udenlandske netbutikker som Temu. Det bekymrer Dansk Erhverv.

Vigtig data om Black Friday: Sådan ændrer priserne sig – og sådan kan du bruge det
Butikkerne ændrer priserne før og under Black Friday i jagten på kunder. Det bekræfter data fra PriceShape. Her får du bud på, hvordan du kan bruge den viden til at sikre både salg og profit.

Timingen er perfekt – sådan bliver du helt klar til Black Friday
Black Friday falder i år på en lønningsdag, og det har historisk set betydet, at danskerne skruer op for forbruget. Her får du en eksperts gode råd til, hvordan du bliver klar til de købelystne forbrugere.

Black Friday: Netbutikkerne hæver forventningerne til årets store salgsperiode
Selvom der er delte meninger om Black Friday hos de danske netbutikker, så er 7 ud af 10 klar med Black Friday-tilbud til forbrugerne i år. Butikkerne forventer, at forbrugerne vil bruge flere penge i år end sidste år.

Ekspert: Derfor giver det mening at holde Singles Day, selvom du ikke tjener penge på det
Hver tredje netbutik, der holder Singles Day, forventer, at salget på dagen vil være mindre end på en normal dag. Alligevel giver det god mening at bruge ressourcer på at være med. Hvorfor? Det gør en ekspert dig klogere på her.

Gode råd: Sådan undgår du onlinesvindel i forbindelse med Black Friday
Black Friday er en travl periode for både netbutikker og kunder – men desværre også for svindlere, der udnytter travlheden til at få fat i varer uden at betale. Dansk Erhverv har en række gode råd om, hvordan du kommer på forkant med svindel.

Forsigtig optimisme hos netbutikkerne inden vigtig slutspurt
Flertallet af de danske netbutikker forventer, at salget i det vigtige fjerde kvartal vil slå samme periode sidste år. Samtidig vokser bekymringen dog hos flere virksomheder. Det skyldes formentlig en fremadstormende kinesisk gigant, lyder det fra Dansk Erhvervs E-handelsdirektør.

EU-domstolen slår fast: Sådan skal du beregne besparelser i din prismarkedsføring
EU-domstolen har i en sag fra Tyskland truffet afgørelse om, at en virksomheds besparelsesudsagn altid skal beregnes med udgangspunkt i den laveste pris, som butikken har benyttet i de forudgående minimum 30 dage.
Se alle vores artikler og tal om Temu

Temu øger salget i Europa som følge af Trumps barrierer
Den kinesiske gigant mister momentum i USA, hvor Trump har sat mure op. Derfor skruer Temu op for marketingmotoren og salget i Europa. Det understreger behovet for, at EU hurtigt sikrer fair konkurrence og ens vilkår, lyder det fra Dansk Erhverv.

Reshopper tog stilling og sagde nej til Temu og Shein: Her er deres vigtigste læring
Selvom Reshopper går glip af annoncekroner, så er adm. direktør Lasse Wulff Hansen ikke i tvivl om, at virksomheden gør klogt i at sige nej til annoncer og produkter fra Shein og Temu. Her forklarer han hvorfor. Til E-handelskonferencen kan du høre hans bud på, hvordan du skaber en succesfuld forretning baseret på cirkulær økonomi.

EU-kommissionen retter hård kritik mod Temu: Overtræder regler om ulovlige produkter
EU-Kommissionen retter skarp kritik mod Temu for manglende kontrol med ulovlige produkter, der sælges til europæiske forbrugere. Ifølge Dansk Erhverv skaber den manglende regulering en skæv konkurrence, hvor onlineplatforme slipper for det ansvar, som europæiske importører og detailhandlere er pålagt. Nu kræves der hurtigere og mere konsekvent håndhævelse samt et importøransvar for onlinemarkedspladser

Shein idømt kæmpebøder for vildledende markedsføring og manglende miljøoplysninger
Den kinesiske markedspladsgigant Shein er blevet pålagt bøder på i alt 41,1 mio. euro efter en omfattende undersøgelse foretaget af de franske myndigheder. Bøderne bør inspirere andre lande og EU til håndhæve reglerne, lyder det fra Dansk Erhverv.

Temu skruer op for charmeoffensiven over for de danske virksomheder
Den kinesiske gigant Temu vil have bedre fat i de europæiske forbrugere og har derfor travlt med at overtale europæiske og danske virksomheder til at sælge via deres gigantiske platform. Foreløbig preller charmeoffensiven af på virksomhederne, men udviklingen er værd at følge, lyder det fra Dansk Erhverv.

Temu-debat: Disruption eller trussel mod dansk e-handel?
Temus indtog på det danske marked blev sat under lup, da Dansk Erhverv samlede eksperter til debat om, hvorvidt den kinesiske gigants forretningsmodel er en trussel mod danske netbutikker eller blot en naturlig konsekvens af global handel.

Temu presser (stadig) de danske virksomheder: Mackablers omsætning er dykket med 27 procent
Temu får omsætningen til at skrumpe i mere end hver femte netbutik. Det gælder blandt andre Mackabler, hvor medstifter Jonathan Parisi frygter, at Temu vil få flere virksomheder til at dreje nøglen om. Det er tid til at sætte handling bag ordene og tvinge Temu til at efterleve europæisk lovgivning, mener e-handelsdirektør i Dansk Erhverv Niels Ralund.

Nordiske ministre i skarp kritik af Temu og lignende platforme: Der er behov for strengere regler
En ny kontrolrunde hos Temu og Wish har afsløret, at 7 ud af 10 produkter på platformene ikke lever op til EU's regler. Det får nu flere nordiske ministre til at kræve strengere kontrol. Dansk Erhverv bakker op.

Nye tal om Temu vækker glæde og en løftet pegefinger: Det må ikke blive en sovepude!
De danske forbrugere dropper i stigende grad at handle hos kinesiske platforme som Temu. Det glæder Dansk Erhvervs e-handelsdirektør Niels Ralund. Han advarer dog om at tro, at Temu og lignende kinesiske koncepter nu forsvinder - de lovmæssige huller er nemlig endnu ikke blevet lukket.

Igen og igen: Ny undersøgelse afslører alvorlige sikkerhedsproblemer med produkter solgt på Temu
Det er på tide at bruge den store hammer overfor Temu og lignende platforme, der igen og igen bliver taget i at sælge farlige og ulovlige produkter til europæiske forbrugere.

EU-udspil mod Kina-pakker mangler tænder
EU-Kommissionen har onsdag præsenteret et udspil, der skal tackle de kæmpe udfordringer med onlinemarkedspladser som fx TEMU. Intentionen er som sådan god, men udspillet er for tandløst og indeholder ikke de rigtige redskaber til at komme udfordringerne til livs, lyder det fra Dansk Erhverv.

Sikkerhedsstyrelsen kaster håndklædet i ringen: Wish kan fortsætte med at bryde reglerne
Efter fire års juridisk tovtrækkeri har Sikkerhedsstyrelsen opgivet at lukke ned for onlineplatformen Wish, selvom de har beviser for, at der har været adskillige ulovlige og farlige produkter til salg på siden i Danmark.

Fra ukendt til top 3: Temu tromler ind på listen over de mest anvendte netbutikker i Danmark
Den kinesiske gigant Temu er på rekordtid blevet den 3. mest benyttede netbutik i Danmark. Tyske Zalando topper stadig listen, hvor Matas indtager 2. pladsen.

Trods advarsler og negativ omtale: Danskerne vil handle mere i udenlandske netbutikker i 2025
Flere forbrugere forventer at handle varer i udenlandske netbutikker i 2025. Det viser nye tal, som E-handelsdirektør i Dansk Erhverv, Niels Ralund, kalder bekymrende. Løsningen på udfordringen findes i Bruxelles og Humlebæk.

Faktaark: Sådan forklarer du kunderne, hvorfor Temus varer er billigere
Få hjælp til hvordan du kan forklare, hvorfor priserne på Temu er lavere end i danske butikker, og hvilke faktorer der påvirker prissætningen i både onlinehandel og fysiske butikker

Sikkerhedsstyrelsen vil gå ”helt-til kanten”: Dansk Erhverv vil blokere Temu og co.
Det er godt nyt, at Sikkerhedsstyrelsen skærper kontrollen med farlige produkter på onlinemarkedspladser. Men det er ikke nok. Der skal politisk handling til i EU for at lappe hullet i lovgivningen.

Onlineforbrugerne vil bruge flere penge på julegaver i år – se hvad de vil købe
8 ud af 10 onlineforbrugere vil i år handle julegaver på nettet. Det er samme niveau som sidste år, men til gengæld vil flere forbrugere bruge flere penge. Det glæder Niels Ralund, der dog er bekymret over, at mere end kvart million forbrugere forventer at købe gaver på Temu.

Mere end 370.000 danskere forventer at købe gaver til jul hos Temu
En ny befolkningsundersøgelse fra Dansk Erhverv viser, at mere end 370.000 danskere planlægger at købe julegaver, adventsgaver, kalendergaver eller gaver til pakkeleg hos Temu i år. Det er til trods for, at et flertal af danskerne er bekymrede for produktsikkerheden og ikke selv ville blive glad for at modtage en gave, som de ved er købt hos Temu.

Reshopper er færdig med Temu: ”Vi vil ikke reklamere for produkter, der er farlige for børn.”
Reshopper skal forblive et trygt og sikkert valg for forbrugerne. Derfor vil den populære app for børnefamilier ikke længere have reklamer og varer fra Temu. Det fortæller adm. direktør Lasse Wulff Hansen.

Vild udvikling blandt onlinekunderne skaber bekymring før Black Friday: Jeg håber virkelig ikke, at det går sådan
De danske onlineforbrugere forventer at skrue op for forbruget i forbindelse med dette års Black Friday. En stor del af forbruget risikerer dog at ende hos udenlandske netbutikker som Temu. Det bekymrer Dansk Erhverv.

Nu sker det: Sikkerhedsstyrelsen lancerer kampagne målrettet Temu
Som led i det øgede politiske fokus på Temu lancerer Sikkerhedsstyrelsen en kampagne, der skal advare forbrugerne om, at de risikerer at købe farlige produkter, hvis de handler hos den kinesiske gigant. Dansk Erhverv er medafsender på kampagnen, men arbejder for, at det bliver den sidste af sin slags.

Daniel Diness Andersen har opsagt 20 medarbejdere: ”Temu har presset vores omsætning i bund”
Temus massive fremgang i Danmark har ført til faldende omsætning og stigende annoncepriser hos Temashop. Virksomhedens direktør frygter, at han må dreje nøglen om, hvis ikke politikerne hurtigt sætter en stopper for Temus urimelige konkurrencevilkår.

Klistermærker holder Line Marie Wibroe vågen om natten: ”Der er hele tiden nye regler”
Stifter af legetøjsvirksomheden Andemors Verden, Line Marie Wibroe, forsøger ihærdigt at være en duks, der altid står på tæer for at leve op til alle regler. Alligevel kostede et glemt klistermærke virksomheden 25.000 kroner. Siden har frygt for gentagelse ofte kostet Line Marie Wibroe sin nattesøvn.

Dansk Erhverv savner konkrete tiltag efter samråd om Temu og onlinemarkedspladser
Det er ikke nok at håndhæve eksisterende regler. Temu og andre platforme skal gøres ansvarlige for de produkter, de tilbyder

Temu skal tæmmes: Erhvervsministeren skærper kontrollen med den kinesiske gigant
Erhvervsminister Morten Bødskov vil blandt andet screene Temu for ulovlige og farlige produkter og advare forbrugerne om risikoen ved at handle på Temu. Det vækker glæde hos Dansk Erhverv, men der er brug for flere tiltag.

Ministre kaldes i samråd i opgøret med Temu
Erhvervsministeren og digitaliseringsministeren skal give svar på, hvad hvad der stilles op med den manglende produktsikkerhed og kontrol med varer købt på Temu.

Kina-ekspert: Her er tre ting, danske virksomheder kan lære af deres kinesiske konkurrenter
De kinesiske virksomheder er gået fra copycats til trendsættere, som ofte er flere år foran deres vestlige konkurrenter. Det mener Kina-ekspert Christina Boutrup, som opfordrer danske virksomheder til at lade sig inspirere af de kinesiske virksomheder.

Ny undersøgelse: 8 ud af 10 stykker legetøj fra markedspladser online overholder ikke EU-lovgivning og kan være farlige for børn
Paraplyorganisationen for den europæiske legetøjsindustri, TIE, har undersøgt over 100 stykker legetøj fra onlinemarkedspladser, hvoraf 80 procent ikke overholder EU's sikkerhedsstandarder og kan være direkte skadelige for børn. Dansk Erhverv efterlyser skærpede regler.

Længe ventet skridt: Danmark og flere lande vil fjerne Temus told-fordel
Danmark foreslår sammen med en række andre europæiske lande at fjerne toldgrænsen, der giver virksomheder som Temu en unfair fordel. Forslaget vækker begejstring hos Dansk Erhverv, som dog advarer mod, at Temu kan se det som aflad.

Temus fremgang fortsætter: Det er dybt bekymrende
4 ud af 10 danskere handler hos Temu. Det viser en ny analyse fra Dansk Erhverv. Det kalder på handling, for de danske virksomheder er pressede, lyder det fra Niels Ralund, som er e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

Temu indtager Danmark: Her er 10 vilde tal om den kinesiske e-handelsgigant
Med værktøjer som lave priser, billig fragt og gamification er Temu på kort tid blevet en gigant i Danmark. Her kan du blive lidt klogere på vækstkometen, som formentlig er din konkurrent

Temu tordner frem: Så stor er den kinesiske gigant i Danmark
Temus vilde vækst står i kontrast til den generelle udvikling i dansk e-handel, hvor omsætningen ifølge Dansk Erhvervs nye E-handelsanalyse voksede med 3 procent i første halvdel af 2024.

En lang række europæiske erhvervs-, forbruger- og miljøorganisationer i fælles opråb: Grib ind over for Temu
Der er akut brug for at lukke de huller i den europæiske lovgivning, der giver onlinemarkedspladser som Temu adgang til det europæiske marked med farlige og skadelige produkter på helt ulige og urimelige vilkår.

Nye tal om Temu vækker opsigt: ”Det er simpelthen uhørt.”
Hver tredje forbruger har handlet hos kinesiske Temu, som nu er den næstmest anvendte netbutik i Danmark. Det viser en ny analyse, som Dansk Erhvervs E-handelsdirektør kalder bekymrende. Én graf giver dog håb.

Dansk Erhverv efter bekymrende Temu-test: Det er nedbrydende
I anledning af Forbrugerrådet Tænks undersøgelse af produkter fra Temu var Betina Schiønning i TV2 New for forklare, hvorfor Temu og andre giganter skal underlægges samme regler som danske og europæiske virksomheder.

Temu åbner for europæiske sælgere: Kan blive farligt for danske virksomheder
Virksomheder fra flere europæiske lande får nu mulighed for at sælge gennem Temu. Det kan give den kinesiske gigant yderligere vind i sejlene, vurderer Niels Ralund, som dog forventer, at mange virksomheder vil være betænkelige ved at blive associeret med Temu.

I kapløb med tiden: 6 ud af 10 danske virksomheder er ramt af Temus indtog
Den kinesiske gigant har på rekordtid vokset sig stor så i Danmark, at det nu påvirker over halvdelen af de danske netbutikker. De nye tal understreger behovet for fair konkurrence, lyder det fra Dansk Erhverv.

Forbrugerne tror, at Temu er ansvarlige for produkternes sikkerhed. De tager (desværre) fejl
De danske forbrugere ved godt, at Temu har en lemfældig omgang med produkter og sikkerhed. Alligevel shopper de løs på den kinesiske platform. Det understreger behovet for politisk handling, lyder det fra Dansk Erhverv.

Fælles europæisk front mod Temu: Vi skal have lige vilkår!
Temu topper dagsordenen hos den europæiske e-handelsorganisation Ecommerce Europe, der i et åbent brev til lovgivere og myndigheder kræver, at netbutikker og platforme uden for EU skal følge de samme regler, som virksomheder inden for unionen følger.

Temu underlægges strengere regler: ”Stort skridt, men langt fra nok”
EU-kommissionen kategoriserer nu Temu som en ”meget stor online platform,” og det betyder, at den kinesiske e-handelsgigant skal efterleve en række strengere krav om blandt andet produktsikkerhed.

Et skridt på vejen mod fair konkurrence: Nu bliver Temu anklaget for at manipulere kunderne
Temu bryder reglerne om alt fra manglende beskyttelse af mindreårige til vildledning af forbrugerne. Det mener Forbrugerrådet Tænk og en række europæiske forbrugerorganisationer, som nu klager over den fremadstormende kinesiske platform. Klagen vækker begejstring hos Dansk Erhverv, som længe har råbt op om Temus tvivlsomme metoder.

Temu stormer frem: EU bør genstarte konkurrencesituationen på e-handelsområdet
Med ekstremt lave priser og et stort udvalg af produkter har kinesiske Temu på rekordtid etableret sig som en af Danmarks mest populære online handelsplatforme. Men Temus fremgang er bekymrende, for en stor del af produkterne er skadelige, og Temu spiller ikke efter samme regler som danske og europæiske virksomheder. Det vil Dansk Erhverv have ændret på.

Temu frustrerer danske virksomheder, men hvor alvorlig er truslen egentlig?
Der har været meget debat om Temu og deres indflydelse på danske virksomheder. Med rette. For Temu er en gigant, der er stormet ind på det danske og europæiske e-handelsmarked. I denne artikel forsøger vi at give en status på, hvor alvorlig truslen er.

Ny undersøgelse: 18 af 19 stykker legetøj købt på TEMU er farlige for børn
Paraplyorganisationen for den europæiske legetøjsindustri TIE har fået undersøgt 19 stykker legetøj købt på onlineplatformen TEMU. Ingen af produkterne overholdt europæiske lovkrav, og 95% af det undersøgte legetøj var decideret farlige for børn. Den danske legebranche og Dansk Erhverv ønsker skærpede EU-regler.

Kinesiske netbutikker stormer frem: Her e-handler danskerne i udlandet
Zalando er stadig klart den udenlandske netbutik, hvor flest danskere handler, men de kinesiske vækstkometer Temu og Shein haler gevaldigt ind på den tyske gigant. Det kinesiske indtog stiller krav til myndighederne, lyder det fra Dansk Erhvervs Niels Ralund, som samtidig opfordrer danske netbutikker til at lade sig inspirere.
Kontakt


Kommunikation & Presse
Søren Willemoes Poulsen
Kommunikationskonsulent