{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Dansk Erhverv | Personale | 4. juli 2025
Lovforslaget
Et nyt lovforslag er sendt i høring, og det indeholder blandt andet en ændring af anmeldekravet for ulykker efter arbejdsskadesikringsloven.
Ændringen indebærer ifl. høringen, at arbejdsgivers anmeldepligt lempes, så pligten først indtræder, når en arbejdsulykke har medført mindst 3 dages fravær fra tilskadekomnes sædvanlige arbejde ud over tilskadekomstdagen.
Til sammenligning skal der efter de nugældende regler blot være én dags fravær.
Forslaget om ændring af anmeldekravet for ulykker er foreslået til at træde i kraft den 1. juli 2026.
Lovforslaget i sin fulde længde kan findes her.
Forventede konsekvenser
Ændringen af anmeldekravet forventes at medføre byrdelettelser for virksomhederne, da arbejdsgivere vil skulle anmelde færre sager.
Arbejdstilsynet skønner (med usikkerhed), at offentlige og private arbejdsgivere med ændringen vil sparre ressourcer svarende til 1 årsværk i den offentlige sektor og 1 årsværk i den private sektor.
Dansk Erhverv vurderer
Som en del af Dansk Arbejdsgiverforening har Dansk Erhverv længe arbejdet for, at overimplementeringen af anmeldekrav ved ulykker skal afskaffes.
Dansk Erhverv ser derfor også meget positivt på det nye lovforslag, der forventes at give en byrdelettelse for virksomhederne.
Har du spørgsmål og er medlem af Dansk Erhverv? Så kan du kontakte Dansk Erhvervs Hotline på tlf. 3374 6400 og via mail på hotline@danskerhverv.dk.